Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorbygge - 5000 kronor


Berglund5

Rekommendera Poster

Hallu!

 

Jag har länge funderat på att köpa en stationär, och undrar nu om ni här kan hjälpa till! Budgeten är 5000:-, får gå strax över (eller under för den delen). Delarna får vara från vilken tillverkare som helst, men det ska vara en tillverkare som är "känd". Datorn ska vara spelfokuserad, så grafikkort är en viktig del i det hela.

Så helt enkelt bästa möjliga grafikprestanda för lägsta möjliga pris!

 

Tack på förhand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller deras paket

http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627

men lägsta pris där är 5 295 kr och i delar 4 495 kr

Fast notera, den i delar utan operativ i priset.

 

Om dessa system ger mest krut för pengarna kan jag inte gå i god för.

Fast man kan välja en något sämre processor i deras billigaste Gamer-dator och få ner priset lite.

 

Kompletts Acer-datorer i samma prisklass verkade ha sämre grafikkort än Gamer-datorn och borde därför vara mindre spelinriktade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte nämna att jag även har en Intel i3 liggandes, så möjligtvis ett packet där processor kan väljas bort, eller till och med att bara delarna köps in från olika ställen (hemmabygge helt enkelt) skulle vara möjligt!

 

Helst ska OS inkluderas i priset, men det är ju självklart inte allt för svårt att köpa till. Har tidigare också kollat på Kompletts serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju utgå från ett av Kompletts uppgraderingspaket eller färdiga datorer och plocka ihop delarna själv. Då är det ju säkert att moderkort och RAM-minnen passar ihop i alla fall och sedan får du kolla på moderkortets lista över godkända processorer att just din processormodell finns med där.

 

Även om det nu har gått ett tag sedan jag byggde min dator med en i3-processor kan nog alla länkar jag fick vara till nytta: //eforum.idg.se/topic/333906-kontorsdator/

Till skillnad från mig behöver di förstås ett grafikkort för att få till en speldator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...