Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
3DArt

Kan inte installera Office 2013 retail - För gammalt OP!?

Rekommendera Poster

Hej på er, jag har ett väldigt mystiskt problem.

Jag har fått köpa en äkta icke crackad eller annat skit, version av Office 2013 Swe 64 och skulle installera den ikväll. Det krånglade första gången så jag fick avinstallera det lilla som blivit installerat. Samma sak andra gången. Sedan gjorde jag en omstart och försökte en tredje gång. Då får jag följande absurda felmeddelande när jag startar installationen: " Office behöver en nyare version av Windows. Vi kan inte strömma Office (installeras via nätet) på begäran-programmet åt dig eftersom du inte har ett modernt Windows-operativsystem. Du måste ha Windows 7 (eller senare) om du ska kunna installera den här produkten".

Saken är den att jag haft Windows 7 Ultimate 64 sedan det kom och har alltid haft automatiska uppdateringar aktiverade. Så det är knappast omodernt. Det är 64 bitars Windows, jag har alltid kunnat installera alla program jag vill och förstår inte detta underliga meddelande. Jag begriper som sagt ingenting. Finns det någon inställning som blivit fel som gör att Office tolkar det som om jag har tex XP. Men installationen påbörjades ju problemfritt det två första gångerna.

Någon som har en aning om vad som pågår? Tack på förhand!

MVH//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ingen egen erfarenhet, men testa detta:

Obs. Office Setup.exe filen måste finnas lokalt på disken.

1. Högerklicka på Office setup filen och välj Egenskaper

2. Klicka på fliken Kompatibilitet

3. Se till att följande är Urbockat:

Kör detta program i kompabilitetsläge

Kör det här programmet som en administratör

I annat fall saknas kanske någon vital fil i ditt Windows

testa med sfc /scannow http://support.micro...om/kb/929833/sv

är det en nedladdningsversion du har av Ofice eller på skiva?

Annars kan du ladda ned en ny och testa ifall något blivit korrupt under nedladdningen.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...