Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hp-skrivare vill inte veta av ny patron


malu66

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag bytte nyss original patron (350) till min Photosmart C4480 och fick felmedelandet "inkompatibla bläckpatron(er)".

 

Har bytt förut, bägge två utan några problem så jag provade att ta ur och sätta in igen, stänga av, starta om osv.

 

 

Inget fungerar.

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Jag har följt alla råd i forumet och kollat videon på Youtube, men tyvärr vill det sig inte. Det får bli en ny skrivare helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med min HP C310 all-in-one.

Jag körde programmet "Gör rent patronerna" Sedan funkade det.

 

Vet inte om du har en display på din skrivare har du det tryck fram verktyg och kör sedan rengör patronerna.

 

Annars skall du kuna få fram skrivar verktyg på datorns skärm genom att gå in via skrivaren.

 

Det kunde jag med min gamla HP PSC 750.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en (liten) display på skrivaren, men har aldrig hittat den menyn som gör att man kan rengöra patroner. Däremot kan man reseta skrivaren och en del annat obegripligt.

 

Jag fick tillfälligt igång skrivaren i normalt läge så jag kunde via datorn rengöra patronerna i 3 olika steg. Vilket jag gjorde i 3 omgångar. Tyvärr är arken nästan vita, lite färg kan anas, det är allt. Det är min tredje hp-skrivare på 9 år nu, vetegudarna om jag törs köpa en till.:thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ju finnas en bruksanvisning till denna skrivare. Har du varit inne på HPs sidor och sett efter?

 

Det är alltid det första jag gör skriver ut bruksanvisningar till mina apparater man vet aldrig när de behövs-.

Här finns info

 

http://www8.hp.com/s...ORT_AND_DRIVERS&

 

Handbok här http://h10025.www1.h...001_title_r0003

 

Går säkert att läsa på skärmen eftersom du inte kan skriva ut

 

Direkthjälp

 

Direkthjälpen innehåller detaljerade anvisningar om funktionerna på HP All-in-One som

 

inte beskrivs i den här handboken, bland annat funktioner som endast är tillgängliga när

 

du använder det program som du installerade med HP All-in-One. Direkthjälpen ger även

 

information om bestämmelser och miljö.

 

Så här öppnar du direkthjälpen

 

 

 

 

Windows: Klicka på Start > Alla Program > HP > Photosmart C4400 series >

 

Hjälp

 

 

.

 

Sätt in program-CD:n och följ instruktionerna på skärmen för att installera

 

direkthjälpen.

 

 

 

 

Macintosh: Klicka på Hjälp > Mac Hjälp > Bibliotek > HP Produkthjälp.

 

HP:s webbplats

 

Om du har en Internet-anslutning kan du få hjälp och support från HP:s webbplats på

 

www.hp.com/support

 

 

 

. På webbplatsen finns teknisk support, drivrutiner, material och

 

beställningsinformation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din hjälp och länkarna som jag noga följde. Kollade flera forum. Laddade to.m ned en slags Hp doktor som dock inte hittade något fel på patronerna.

 

Jag kan alltså skriva ut testsidor, men dom är nästan helvita. Så det handlar om det förhatliga "inkompatibla bläckpatroner" och rengöring någonstans. Som jag redan gjort. Finns nog inte så mycket mer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...