Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intrång i det tådlösa nätverket


kenneth G

Rekommendera Poster

Hej

 

Får till och från besök av en samsungtelefon GT N7105 på det lokala trådlösa nätverket. Det står bl.a. t0lte. Jag ser mac adressen med den är inte till stor hjälp för att spåra besökaren. Det känns inte bra att ha en inkräktare som rotar runt i nätverket vill därför få hjälp hur jag kan skydda mig mot denna.

 

Har en D-link 655. Kör med WPA2-personal som säkerhet med över 60 tecken i nyckeln och AES kryptering. Använt routerns slumpgeneratorn för att få nyckeln.

Jag tycker att det borde vara helt omöjligt att knäcka koden. Jag ser inte inkräktare i loggen på routern. Tycker att det borde komma upp någon hint. Jag ser när jag kopplar upp min trådlösa dator i loggen och annat personligt trådlöst som loggas på nätet men inte denna telefon. Vilket jag också tycker är märkligt. Jag såg/ser den under nätverk i utforskaren.

 

Misstänker att det kan vara WPS som orsakat detta eller??

Om så är fallet, räcker det med att jag skapar en ny nyckel och kopplar bort WPS??

 

Tacksam för förslag. Var övertydliga i ev förslag för jag är inte så duktig på routerhantering.

 

//Kenneth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte inkräktare i loggen på routern.
Kanske inte har anslutit då utan bara försökt.

 

Misstänker att det kan vara WPS som orsakat detta eller??
Det kan vara WPS, beroende på hur den fungerar.

 

Om så är fallet, räcker det med att jag skapar en ny nyckel och kopplar bort WPS??

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...