Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xtreamer sidewinder


kalepe

Rekommendera Poster

Jag har fått en Xtreamer Sidewinder i present och jag vill ansluta den till mitt nätverk för att ladda ned filer från mina andra datorer på nätverket.

1. Jag har 3 datorer med olika op, W7 Vista och XP. Jag har lyckats fixa ett lokalt nätverk och

jag kan gå in i de olika datorerna från en annan dator i nätverket.

2. I Xtreamern har jag gått in i Inställningar/Nätverk, valt trådad anslutning och DHCP IP auto

3. I Mediabiblioteket väljer jag Net och hittar där mina 3 datorer.

4. Öppnar W7 datorn går bra men ingenting, inga filer nada

5. Öppnar Visat eller XP datorn och får en uppmaning att skriva in NätverksanvändarID och lösenord

6. Förstår ej vilket ID och lösenord som avses än mindre hur jag skall kunna skriva in något.

 

Xtreamern är ansluten till TV, ansluten till mitt närvek, har HDD (tagen från skrotad labtop, ej formaterad i Xtreamern utan i en windows dator)

 

Kanske problemet ligger i att jag inte gjort någon speciell delning av filer för Xtreamern. Vet ej hur detta skall gå till. Jag kan ju inte snacka med Xtreamern som med en dator och ansluta till närverket.

 

Hoppas någon av er därute i etern kan ge mig tips hur jag skall få detta som jag vill.

 

Mvh Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uPNP måste finnas på den dator som ska dela filer, vilket windows 7 har, även i Vista kan man slå på detta, men du måste också peka ut mapp där dina filer är. XP kan du med hjälp av att installera mediaserver på datorn.

 

Slutligen visas inte de filer i mediaspelaren som den ej har stöd för att spela upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jonas_B Jag koncentrerar mig på Windows7-datorn. Kanske mina videofiler inte stöds i Xtreamern. Skall kolla detta. Dröjer dock ett tag, annat som går före.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...