Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

F-Sericurity..Avast...Advances system care.


pinglan100

Rekommendera Poster

pinglan100

Hej.Har haft Telias gratis virusskydd..nöjd med det.Har även Advances System Care Pro o den visar dagligen parasiter..vad är det för parasiter o varför tar den in det..har mailat IOBIT..ingen svar.Provade Avast och den skannar inte alla filer...förstår nån detta????

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du får nog berätta vad för något som Advanced System Care hittar för något, annars är det ju omöjligt för oss att svara vad det betyder. Någon sorts lista eller något annat presenterar väl programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

half on life

Hej.Har haft Telias gratis virusskydd..nöjd med det.Har även Advances System Care Pro o den visar dagligen parasiter..vad är det för parasiter o varför tar den in det..har mailat IOBIT..ingen svar.Provade Avast och den skannar inte alla filer...förstår nån detta????

Tack på förhand.

 

Jag tolkar att du har flera antivirus installerat vilket kan skapa konflikt. De kan uppfatta varandra som virus då de inte beter sig som vanliga program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Jag tolkar att du har flera antivirus installerat vilket kan skapa konflikt. De kan uppfatta varandra som virus då de inte beter sig som vanliga program...

 

Hej.NEJ,har inte flera virusskydd,avinstallerade Telia för att prova Avast. eftersom jag blev misstänksam när det släpptes in parasithot med Advanced system care..kanske ej har med Telia surf att göra,jag är inte så kunning därför skriver jag här.Det som kommer under parisithot är kakor o sen nåt med classes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla kakor för parasiter är verkligen en stor överdrift. Kakor är aldrig farliga för datorn och kommer in i datorn så fort man surfar. Det finns en typ av kakor som på engelska brukar kallas "tracking cookies" och de kan hålla koll på vilka annonser man sett osv. Den typen kan det ju vara trevligt att städa undan emellanåt pga den personliga integriteten, men det är absolut inte något hot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar att inte köra Advanced system care, eftersom detta program gräver väldigt mycket i registret och det finns en risk att den tar bort något som skulle vara nödvändigt. Annars finns gratis versionen CCleaner som är perfekt och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...