Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förhandsgranska mobilbilderna i mappen på datorn


Molidor

Rekommendera Poster

Jag hittade ingen passande rubrik så nån får väl flytta tråden om det blev helgalet.

 

Jag kör Windows 8 och har en HTC One S. När jag kopplar ihop mobilen med datorn, via USB, och öppnar mappen med mobilens bilder från kameran så går bilderna inte att förhandsgranska. Jag ser alltså bara en ikon och ett filnamn. Skulle jag klicka på någon så kan jag inte heller bläddra till nästa bild i mappen, utan bara öppna en och en så att säga.

Otroligt irriterande eftersom man sällan vet vad bilden man söker heter!

 

Varför går det inte att förhandsgranska alla bilder i mappen? Och följdfråga; varför går det inte heller att bläddra mellan bilderna i Windows Fotovisare (ingen annan heller för den delen)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att vissa mobiler inte agerar som ett vanligt usb-minne när dom ansluts till dator. Dom får ingen enhetsbokstav. För att man skall kunna använda vanliga program på vanligt vis så måste enheten ha fått en enhetsbokstav. Min lur får inte en enhetsbokstav så jag kan inte göra allt som man kan förvänta sig. Dock tror jag om du skulle till exempel köra Windows Live Photo Gallery och dess kameraimport så kommer du kunna förhandsgranska bilderna och sen välja vilka bilder du vill importera till din samling.

 

Jag tror det är enhetsbokstaven som är orsaken. Jag har inte provat just den lur du har, men jag har sett andra lurar som inte får bokstav och dom beter sig ungefär som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att vissa mobiler inte agerar som ett vanligt usb-minne när dom ansluts till dator. Dom får ingen enhetsbokstav. För att man skall kunna använda vanliga program på vanligt vis så måste enheten ha fått en enhetsbokstav. Min lur får inte en enhetsbokstav så jag kan inte göra allt som man kan förvänta sig. Dock tror jag om du skulle till exempel köra Windows Live Photo Gallery och dess kameraimport så kommer du kunna förhandsgranska bilderna och sen välja vilka bilder du vill importera till din samling.

 

Jag tror det är enhetsbokstaven som är orsaken. Jag har inte provat just den lur du har, men jag har sett andra lurar som inte får bokstav och dom beter sig ungefär som du beskriver.

Hmm, ja det har du rätt i. Den får faktiskt inte bokstav. Har inte tänkt på det förut.

Det konstiga är att det HAR fungerat, men det var innan jag uppdaterade till Android 4.1.1 och med min gamla dator som hade Vista. Något av det har alltså förstört..

Hur löser man det? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte detta med visandet av miniatyrer att göra med storleken på bildfilen?

Tycker mig ha sett det sambandet tidigare..

Fast varför det ev. skulle vara så har jag ingen förklaring till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte detta med visandet av miniatyrer att göra med storleken på bildfilen?

Tycker mig ha sett det sambandet tidigare..

Fast varför det ev. skulle vara så har jag ingen förklaring till.

Det har ju funkat förut. Och det gäller alla bilder och även filmer, i hela mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...