Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows E-Post i W8


MatsLo

Rekommendera Poster

Hej

Har för ett par dagar sen en ny W8 dator med Windows E-Post, lät ju bra och var flashit.....

 

Jag har mail via Telia och installerade rätt servrar osv utan strul och att skicka o ta emot E-post går hur bra som helst, men efter ett tag så blir det ju en del mail och i Outlok Express (som jag hade förut) så kunde man ju lätt o bekvämt skapa mappar som man sorterade posten i, men den funktionen verkar saknas..... kan det verkligen vara så? eller är det jag som ännu inte hittat inställningen.

 

Om det nu inte finns möjlighet att installera mappar i Windows E-Post, kan man då installera Outlok Express utan en massa strul?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-postappen på startskärmen är en enkel sak som alltid jobbar mot e-postservern, den ska jämföras med att hantera e-post i en smartphone. Du kan installera ett annat program, inte Outlook Express, men Thunderbird eller Windows Live Mail för en mer "normal" användning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar, ska pröva Thunderbird när jag får nån timme över..... en stickfråga och jag tror dig, varför kan man inte installera Outlook Express?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlook Express är en integrerad del av XP. I Vista hette motsvarande program Windows Mail och därefter har Microsoft övergått till Windows Live Mail som man får ladda ner separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, har nu installerat och konfigurerat Thunderbird utan problem, nu ser ju mailen ut som det skall göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...