Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vb decompiler lite


dae49

Rekommendera Poster

Hej, tänkte prova gratis test ver av vb decompiler lite på deras sida http://www.vb-decompiler.org/download.htm men när jag scannade exe filen på VirusTotal så hittades något som heter Suspicious!SA och jag undrar om någon här vet om det är ett virus eller någon trojan ?.

Mvh dae

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag knappade in länken på McAfee Site advisor och dom tyckte att allt verkade frid och fröjd.

 

Men eftersom VirusTotal är lite är lite gnällig så ska man nog vara försiktig. Det kan vara så att det är kopieringsskyddet som ger ett falskt utslag.

 

Det råkar inte vara så väl att du har möjlighet att installera programmet i en virtuell maskin, plocka ut din kod och sedan riva maskinen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tänkte prova gratis test ver av vb decompiler lite på deras sida http://www.vb-decompiler.org/download.htm men när jag scannade exe filen på VirusTotal så hittades något som heter Suspicious!SA och jag undrar om någon här vet om det är ett virus eller någon trojan ?.

Mvh dae

Det betyder ju bara "misstänkt" så det är ju omöjligt att veta vad det är. Hur många av antivirusprogrammen på virustotal reagerade?

Klistra gärna in en länk till resultatet på virustotal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder ju bara "misstänkt" så det är ju omöjligt att veta vad det är. Hur många av antivirusprogrammen på virustotal reagerade?

Klistra gärna in en länk till resultatet på virustotal.

 

Hej Cecilia, här är resultatet av scanningen av vb_decompiler_lite.exe

VirusTotal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att ena utpekningen är "misstänkt" och den andra verkar handla om hur installationsprogrammet är paketerat så är det sannolikt att filen är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...