Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra till Skype


Gäst Ayersrock

Rekommendera Poster

Gäst Ayersrock

Hej. Jag kan inte så mycket om epost och liknande men så här ligger det till. Jag har ett hotmailkonto. Fungerar bra. Nu har jag fått ett till min hotmail där det står: Dags att uppdatera Messenger till Skype. Vad betyder det? Tydligen blir det en ändring i början av april och då måste man ha gått över till Skype. Vad betyder allt detta och om jag måste gå över dit är funktionerna samma som i hotmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype är ett chatt och IP telefoni program. Om du sedan tidigare använder chatt programmet msn (messenger) så kan du inte fortsätta göra det eftersom det kommer läggas ner i april. Så om du vill fortsätta chatta med dina msn kontakter så måste du installera Skype istället. Om du inte använder msn så kan du ignorera det mejlet.

 

Jag vet inte om du har sett det men hotmail kommer att bytas ut till Outlook.com istället. Det är exakt samma tjänst men den byter namn och får en ny design. Flytten från hotmail till Outlook.com är redan igång och du kan byta redan nu om du vill eller vänta tills du flyttas automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förtydligande till det som esd skrev:

Ändringen från homail till oulook.com handlar utseendet på webbsidan där man läser sina mejl och inte om vilken mejladress man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och, om jag fattat rätt, så behåller man sin hotmail-adress för att logga in på Skype och har då åtkomst till alla ens MSN-kontakter. Åtminstone så fungerar det så nu och jag har inte hittat något om att denna inloggningsmetod upphör den 8 april.

 

Hej!

 

Från och med 8 april 2013 kommer den befintliga Messenger-tjänsten att upphöra. Vi kommer i stället föra samman alla fantastiska funktioner i Messenger och Skype. Nedläggningen av Messenger kommer att ske under flera veckor. Den 8 april är den första dagen som det blir nödvändigt att uppdatera till Skype.

 

Uppdatera till Skype och logga in med ett Microsoft-konto (samma ID som du använder för att logga in i Messenger) om du vill fortsätta chatta med dina Messenger-kontakter. Du kan skicka snabbmeddelanden och videochatta med dem precis som tidigare, och även upptäcka nya sätt att hålla kontakten via Skype på din mobil eller surfplatta.

 

Uppdatera nu

 

Vänliga hälsningar

Messenger- och Skype-teamet

 

Är Skype nytt för dig?

 

Hämta den senaste versionen av Skype.

Logga in på Skype med ditt Microsoft-konto.

Dina Messenger-kontakter kommer vara tillgängliga i Skype.

 

 

Har du redan Skype?

 

Uppdatera till den senaste versionen av Skype.

Logga in med ditt Microsoft-konto.

Slå samman ditt Skype-konto med ditt Microsoft-konto.

Både dina Messenger-kontakter och Skype-kontakter kommer vara tillgängliga i Skype.

 

 

Görs detta överallt?

Messenger upphör överallt utom i Kina.

 

Vad ingår i Skype?

 

Funktioner för snabbmeddelanden, delning av filer, kontakter och roliga uttryckssymboler, och du kan nå din chatthistorik var du än är samt skicka meddelanden till kontakter även när de är offline

Snabbmeddelanden, videochatt och röstsamtal från flera enheter: PC, Mac, Windows Phone, iPhone, iPad, Android-mobiler, Kindle Fire och andra enheter

Videochatta med och skicka snabbmeddelanden till vänner på Facebook

Gruppvideochatt med upp till tio deltagare*

Det här är bara ett axplock – du kan göra mycket mer med Skype

 

Uppdatera nu

 

Vad händer fram till dess att Messenger upphör?

Messenger fortsätter fungera precis som i dag. Om du är inloggad på Messenger på din Windows- eller Mac-dator** visas ett meddelande om uppgradering. När du klickar på meddelandet öppnas ett installationsfönster med en uppmaning om att uppgradera. Du behöver bara följa installationsanvisningarna för att automatiskt installera Skype och avinstallera Messenger.

 

Vad händer efter att Messenger upphört?

Användare med Messenger på Windows- och Mac-datorer** kan inte längre logga in och det blir nödvändigt att uppgradera till Skype. Om du försöker logga in visas ett meddelande, och om du väljer att fortsätta guidas du genom installationen av Skype och avinstallationen av Messenger.

 

Kan jag uppdatera till Skype på min mobil?

Ja! Skype är tillgängligt för iPhone, Android och Windows Phone 8. Du rekommenderas hämta den senaste Skype-appen till din mobil och sedan avinstallera Messenger. Inom de närmaste veckorna kan du logga in på Skype med ditt Microsoft-konto från din iPhone-, Android- eller Windows Phone 8-mobilapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...