Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation W7 Svart skärm


karlp

Rekommendera Poster

Min dator är vääääldigt seg, och detta beror säkert på W7, Grundinstallationen är gjord för ca 3 år sedan. Men när jag

gör en uppdatering eller ren installation av W7, slutar det med att skärmen blir svart.Någon som har förslag på hur man löser detta?

 

Bästa hälsningar Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Min dator är vääääldigt seg, och detta beror säkert på W7, Grundinstallationen är gjord för ca 3 år sedan. Men när jag

gör en uppdatering eller ren installation av W7, slutar det med att skärmen blir svart.Någon som har förslag på hur man löser detta?

 

Bästa hälsningar Kalle

 

 

När. var hur blir den svart! Vad är det sista som syns på skärmen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När. var hur blir den svart! Vad är det sista som syns på skärmen???

 

Den blir svart i troligtvis sista momentet (efter ca 30-40 min), startar upp o så kommer loggan, sedan svart och

datorn går ner i viloläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blir svart i troligtvis sista momentet (efter ca 30-40 min), startar upp o så kommer loggan, sedan svart och

datorn går ner i viloläge.

 

Kolla om du har klonat din skärm genom hdmi eller annat, till tv eller någon annan skärm. I Win7 trycker du på windows-tangenten + p och slår över din tv till av1 eller kanske dvi ingången. Ta i sista hand bort kabeln till tv eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du har klonat din skärm genom hdmi eller annat, till tv eller någon annan skärm. I Win7 trycker du på windows-tangenten + p och slår över din tv till av1 eller kanske dvi ingången. Ta i sista hand bort kabeln till tv eller annat.

 

Det är inställt på spegla (används till tv), förstår inte riktigt hur du menar, skall det endast vara till dator ? / Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inställt på spegla (används till tv), förstår inte riktigt hur du menar, skall det endast vara till dator ? / Kalle

 

 

Ha tv'n på och använd musen på någon av de alternativ du ser när du trycker win+p, annars ta bort kopplingen till tv.n Win7 är ibland inställt vid nyinst att använda sig av

hdmi-porten. Lyckas du inte så ta bort kabeln till tv'n och gör en ominstallation av Win7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...