Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Ativ S


lucasmarts

Rekommendera Poster

Jag köpte en Samsung Ativ S (Windows Phone 8) för att äntligen kunna synkronisera simpelt och enkelt mellan Outlook och mobilen. Jag har sedan ett tag tillbaka Office 365.

 

Jag har nu ägnat en hel dag till att försöka komma på något bra sätt att synkronisera kalendern och kontakterna så att när jag lägger till ett möte i mobilen hamnar det automatiskt i datorns Outlook. Men detta verkar omöjligt!

 

Om jag går via Gmail och den kalendern är det inga problem. Men att få mobilen att synka med outlook fungerar inte. JAg har provat olika program och olika guider men det verkar som att man inte kommit igång med denna telefonen och fått fram bra lösningar. Jag hoppas det finns någon som har bra lösning här eller kan förklara för mig som jag var två år.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du behöver är först ett Microsoft konto vilket jag antar du redan har eftersom du har en WP8 mobil. Sen om du har Office 2010 eller lägre behöver du installera Outlook hotmail connector:

 

http://office.microsoft.com/sv-se/outlook-help/oversikt-over-microsoft-office-outlook-hotmail-connector-HA010222518.aspx

 

Om du har Outlook 2013 så finns det redan inbyggt.

 

Sen får du göra så att du i Outlook lägger till din hotmail/live/outlook adress som är kopplat till det Microsoft konto som du använder på din mobil. Du går in på lägg till konto och skriver in uppgifterna för kontot, du ska inte behöva gå in på manuella inställningar.

 

Då skapas det en ny mapp i Outlook där den bland annat tar emot mejlen för den mejladressen, så du har nu ett till mejlkonto i Outlook. Men det skapas också en ny kalander som är din Windows Live kalender. Så när du lägger till något i den kalendern i Outlook så kommer det också att dyka upp i WP8 kalendern.

 

Att få Outlooks standard kalender att synka med kalendern i WP8 tror jag tyvärr inte går. Så mitt råd är att sluta använda standard kalendern i Outlook och börja använda Windows live kalendern istället eftersom den är kopplad till ditt Microsoft konto och synkas till alla ställen där du använder ditt Microsoft konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...