Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta mappen Mina Dokument


Lebar

Rekommendera Poster

Jag vill flytta denna samlingsmapp till en annan partition (D), för att säkerställa att den inte raderas vid en ominstallation. Jag har läst om detta men kan inte komma på var o hur det beskrevs. Är det ngn som kan hjälpa så är jag tacksam!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Är det då inte bättre att flytta ALLA användarrelaterade filer till D:\!

 

Det blir ju lite väl rörigt när man har vissa delar kvar på C:\ och endast vissa specifika delar på D:\

Det blir enklare att bl.a. säkerhetskopiera filer när ALLT intressant är dedikerat till en enda plats! (=D:\)

 

Det gör du dock bäst vid en ominstallation av Windows 7, då sker det helt automatiskt redan från DVD-booten!

 

Allt du behöver är en Windows 7 bootbar media samt en usb-pinne med drygt 15mb ledigt på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men döp inte om mappen mina dokument utan att använda speciella program. Det kan sluta med att man måste formatera om hårddisken. För övrigt så var jag tvungen att köpa en dator som jag bara surfar på. Den jag hade förut ändrade jag språk på med hjälp av windows växla språk och sen så växlade jag tillbaka till svenska. Det slutade med att internet slutade fungera på den datorn. Jag vill inte gärna börja om från 0 filer med den datorn för den är indelade i flera partitioner på flera hårddiskar. Den datorn använder jag nu till att säkerhetskopiera mina filer på och sen ska jag bara ha program på den. jag vet inte när hårddiskarna börjar snurra långsammare på dem.

 

Dataräddningsföretaget gjorde så efter att hårddisken hade gått sönder p.g.a. att den inte stängdes av när den blev för varm.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det då inte bättre att flytta ALLA användarrelaterade filer till D:\!

 

Det blir ju lite väl rörigt när man har vissa delar kvar på C:\ och endast vissa specifika delar på D:\

Det blir enklare att bl.a. säkerhetskopiera filer när ALLT intressant är dedikerat till en enda plats! (=D:\)

 

Det gör du dock bäst vid en ominstallation av Windows 7, då sker det helt automatiskt redan från DVD-booten!

 

Allt du behöver är en Windows 7 bootbar media samt en usb-pinne med drygt 15mb ledigt på!

 

Jag har själv flyttat denna mapp Mina Dokument till annan disk, fungerar utmärkt, har inget behov av att flytta några andra användaruppgifter.

Det är ju också en liten högre svårighetsgrad, som man inte gör hur som helst när allt redan är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...