Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 hakar upp sig


Aja

Rekommendera Poster

Jag har under ett par veckor arbetat med att sätta mig in i Windows 8 och har erfarit att datorn hakar upp sig väldigt ofta.

 

Cltr + Alt + Del funkar inte för att komma åt aktivitetshanteraren, inte heller Ctrl + Shift + Esc som enligt uppgift ska öppna Aktivitetshanteraren.

 

Jag har också försökt med Alt + F4 som ska stänga den aktuella appen.

 

Enda sättet att komma vidare har varit att tvinga hela datorn till ett avslut och börja om på nytt.

 

Vad kan detta bero på och har ni något tips om hur jag kommer ur detta låsta läge utan att starta om hela datorn?

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dojjan65!

 

Jag har flyttat ditt inlägg till en egen tråd eftersom det handlar om ett annat problem.

Här finns din fråga: //eforum.idg.se/topic/340423-lasning-och-flimmer/

 

Hälsningar

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under ett par veckor arbetat med att sätta mig in i Windows 8 och har erfarit att datorn hakar upp sig väldigt ofta.

 

Cltr + Alt + Del funkar inte för att komma åt aktivitetshanteraren, inte heller Ctrl + Shift + Esc som enligt uppgift ska öppna Aktivitetshanteraren.

 

Jag har också försökt med Alt + F4 som ska stänga den aktuella appen.

 

Enda sättet att komma vidare har varit att tvinga hela datorn till ett avslut och börja om på nytt.

 

Vad kan detta bero på och har ni något tips om hur jag kommer ur detta låsta läge utan att starta om hela datorn?

 

/Gunilla

 

För mig funkar Cltr + Alt + Del för att öppna ativitetshanteraren och där kan man stänga av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...