Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn upptäcker inte usb-anslutna enheter


Farfar05

Rekommendera Poster

Min Sony Vaio (VGN-FW21M) slutade plötsligt att skicka utskriftsjobb till skrivare. Den ansåg inte att skrivaren var ansluten, trots att det typiska dubbelplinget hördes både när man tog ur och satte i usb-kontakten. Datorn har tre usb-portar och problemet är detsamma för alla. Skrivaren är normalt Epson Stylus SX105 och den accepteras inte som skanner heller. Det står en skrivare HP DeskJet 930C vid sidan av den andra och den accepteras inte heller. Vidare försökte jag ansluta en dongel för mobilt bredband och den ignorerades också fullständigt fastän den hade fungerat några dagar tidigare. Min trådlösa mus och externa hårddisk fungerar däremot utmärkt i samma usb-portar. Var kan felet ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något verkar ha hänt med drivrutinerna. Testa att ladda hem respektive drivrutin igen (starta sedan om) och se om det hjälpte.

 

Titta också i Enhetshanteraren och se om USB-enheterna är markerade med ett frågetecken. Då får du en indikation på att något troligen bara är fel med drivrutinerna eller om inte ens din skrivare etc. finns med där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar snarare vara något fel på "USBDeviceShareUSBDeviceStub" vad nu det kan vara. Webkameran är också påverkad av detta fel. Den inbyggda felsökningen ger inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...