Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle Studio 16


tacksam

Rekommendera Poster

Jag håller på att testa Pinnacle Studio 16 och det fungerar inte när man vill skapa en skiva, till fil fungerar, se nedan.

Jag kör Windows8 och har lagt till PowerDVD och det gör ingen skillnad. Har testat på två olika datorer som har samma problem.

När jag har satt ihop en film och skall bränna en skiva får jag detta felmeddelande, se nedan.

Exporteringsprocessen har stött på problem med tidslinjen och har avbrutits. (0xE1000005) 0/19394@00:00:00:00 [00:00:00:00-00:12:55:19]

eller

Exportprocessen kunde inte genomföras med nuvarande format/förinställning och har avbrutits. …….. (har testat olika inställningar)

 

Skapar jag en fil till disken fungerar det bra.

Finns det någon som kan förklara för mig var som är fel. Varför går det inte att skapa en skiva från programmet, felet kommer c:a 3-4% in i projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tyvärr har jag inget svar på ditt problem, men jag har ver.15 och jag bränner aldrig en skiva direkt från Pinnacle Studio, utan jag skapar alltid en iso-fil.

 

Dels pga. att jag inte tycker Pinnacle är det bästa programmet att bränna med, men framförallt så kan jag lagra mina filmer på disk och bränna hur många kopior jag vill och när jag vill med i stort sett vilket brännarprogram som helst bara det klarar att bränna skivavbild.

 

Och en skivavbild kan ju mycket lätt monteras i en virtuell CD/DVD enhet och sedan spelas upp som vanligt med tex. VLC eller annat videospelar program.

 

Ytterligare en sak med åtminstone Pinnacle Studio 15 är att även om filmen är klart mindre än 4,36GiB (4,7GB) så klagar den ofta på att inte filmen ryms på en vanlig DVD-R SL utan att gå ned i kvalitet. Det är aldrig några problem när jag väljer att skapa en iso-fil av den färdiga filmen.

 

Obs. att Windows felaktigt rapporterar filstorlek i GB men i själva verket är det GiB som Windows ser på filsystemet.

Därför kan en film på hårddisken som skall brännas på DVD-R SL inte vara större än 4,36GiB eller som Windows felaktigt rapporterar 4,36GB för att rymmas på en DVD-R/RW SL som är på 4,7GB

 

4.7 GB => 4.37 GiB

8.5 GB => 7.91 GiB

Se detta inlägg #4 för mer info om filstorlekar och standarder.

 

Frågan är om det kan vara liknande fenomen som du stött på?

Vilken storlek blir filmen som skall brännas?

Testa att ändra i inställningarna formatet och ställ ned kvaliteten, sedan kan du med fördel bränna på en DVD-RW så slipper du slösa på skivor om det skulle misslyckas.

 

Då skulle du åtminstone kanske kunna se var det går snett eller avskriva det som felkälla, även om du inte skall köra med lägre kvalitet i normalfallet.

 

Mvh

En annan sak, jag ser att du valt NTSC istället för PAL, men det kanske är medvetet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

 

 

Exporteringsprocessen har stött på problem med tidslinjen och har avbrutits. (0xE1000005) 0/19394@00:00:00:00 [00:00:00:00-00:12:55:19]

eller

Exportprocessen kunde inte genomföras med nuvarande format/förinställning och har avbrutits. …….. (har testat olika inställningar)

 

 

Hade tidigare också detta problem, det rättade till sig när "projektinställningar" fick samma inställning som "exporten", (i mitt fall HD 1920x1080/50p) efter tips bla från Flyfisherman.

 

Med vänlig hälsning

Kenneth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...