Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa konto hos MSN


lg

Rekommendera Poster

För några dagar sedan fick jag en typisk spaminbjudan till MSN Messenger [skickat till mitt GMail-konto). Jag använder inte Messenger, Hotmail, Live eller någon annan av MS internettjänster och visste inte ens om att jag hade ett MS-konto. I alla fall, i meddelandet jag fanns (legitima) länkar till både Notification preferences och View invitation så jag tänkte jag skulle stänga av framtida utskick.

 

Inte helt oväntat hade jag ingen koll på vad jag hade före lösenord men det var enkelt åtgärdat genom att klicka på lösenordsåterställningslänken varpå jag fick, fortfarande till samma e-postadress, ett lösenordsåterställningsmeddelande med länk osv. Jag återställer lösenordet och försöker sedan logga in men blir nekad. Jag återställer då lösenord en gång till och försöker använda samma lösenord som vid första återställningsförsöket men då får jag en varning om att jag inte får använda samma lösenord som jag redan använt!!!

 

Så för att summera: jag har tillgång till e-postadressen som behövs för att återställa lösenord, lösenordet byts de facto när jag återställer det men sedan blir jag ändå inte insläppt. Vad gör man!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver registrera dig, men det verkar inte som du behöver ett Microsoft-konto utan någon annan mejladress ska gå bra:

Om du inte redan har ett Microsoft-konto klickar du på Registrera dig nu och följer instruktionerna.

I fönstret Skapa profil skriver du ett visningsnamn och e-postadress för Microsoft Community.

http://answers.microsoft.com/sv-se/Page/gettingstarted

 

Det forumets diskussionsledare kan kolla status på ditt (eventuella) konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...