Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Stud

Köpråd/Tips Dell24"

Rekommendera Poster

Stud

. Tänkte köpa en ganska stor bra skärm som ska anslutas till min lilla laptop (omöjligt arbeta med nämnvärt,för överblick)

och vill därför köra en sån här bred skärm med 16:10 formatet som jag antar är det rätta för att exempelvis arbeta

med två st a4- parallellt. riktig Kontors-specs alltså. Här är skärmen i fråga och frågorna under

http://www.netonnet....2m/165122.3020/

nu till frågorna så det inte blir grisen i säcken.

A. Vad ska jag leta efter? För skärm. egenskaper? 1920x1080 är ju endast HD-trams för filmer. jag vill ju hellre ha 16:10. Hjälpe mich

B Ska jag främst kolla upp vad min bärbara dator klarar (skärmupplösning osv) ? för

C. Jag har nämligen köpt till en dockning-station som är en enhet med fysisk usb-hubb, ljudkort + nätverkskort. mfl i ett.

Denna är alltså för att smidigt koppla in laptopen och vipps få alla förinstallerade,sladdar mm igång direkt.

Ljudkablar, usbsladdar, man kan hänga på tangentbord ,hörlurar u name it. tror jag nyttjar 6 usbportar snart.

Denna enhet har installerats som ett slags special-case i min windows med drivrutin,

Finns symbol nere vid klockan för att skifta ljud till lokala maskinen eller enhetens. Gå även skifta standard-skärm,upplösning,extended ,spegla, och sådant roligt.

Frågan är då hur detta hanteras när jag köper denna Dell-skärm som ska ha egna drivisar+intern 4portars usbhubb. Blir det kaos i seriekoppling,konflikter i mitt fall då?

Min spontana tanke är att skilja på dem och använda dem enskilt som 2 säregna konfigurationer.

Nuvarande configen är för att köra laptopen till stereoanläggning - massa usbpryttlar - externa diskar - internet via wifi.

Dellskärmen-configen blir en fysisk plats 2 vid mitt arbetsrum kan man säga. Med Tangentbord-mus-högtalare permanent inkopplade i Skärmen som bara ansluts via laptopen och det kommer lira ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...