Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpråd/Tips Dell24"


Stud

Rekommendera Poster

. Tänkte köpa en ganska stor bra skärm som ska anslutas till min lilla laptop (omöjligt arbeta med nämnvärt,för överblick)

och vill därför köra en sån här bred skärm med 16:10 formatet som jag antar är det rätta för att exempelvis arbeta

med två st a4- parallellt. riktig Kontors-specs alltså. Här är skärmen i fråga och frågorna under

 

http://www.netonnet....2m/165122.3020/

 

 

nu till frågorna så det inte blir grisen i säcken.

 

A. Vad ska jag leta efter? För skärm. egenskaper? 1920x1080 är ju endast HD-trams för filmer. jag vill ju hellre ha 16:10. Hjälpe mich

B Ska jag främst kolla upp vad min bärbara dator klarar (skärmupplösning osv) ? för

C. Jag har nämligen köpt till en dockning-station som är en enhet med fysisk usb-hubb, ljudkort + nätverkskort. mfl i ett.

Denna är alltså för att smidigt koppla in laptopen och vipps få alla förinstallerade,sladdar mm igång direkt.

Ljudkablar, usbsladdar, man kan hänga på tangentbord ,hörlurar u name it. tror jag nyttjar 6 usbportar snart.

 

Denna enhet har installerats som ett slags special-case i min windows med drivrutin,

Finns symbol nere vid klockan för att skifta ljud till lokala maskinen eller enhetens. Gå även skifta standard-skärm,upplösning,extended ,spegla, och sådant roligt.

 

Frågan är då hur detta hanteras när jag köper denna Dell-skärm som ska ha egna drivisar+intern 4portars usbhubb. Blir det kaos i seriekoppling,konflikter i mitt fall då?

 

Min spontana tanke är att skilja på dem och använda dem enskilt som 2 säregna konfigurationer.

Nuvarande configen är för att köra laptopen till stereoanläggning - massa usbpryttlar - externa diskar - internet via wifi.

Dellskärmen-configen blir en fysisk plats 2 vid mitt arbetsrum kan man säga. Med Tangentbord-mus-högtalare permanent inkopplade i Skärmen som bara ansluts via laptopen och det kommer lira ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...