Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt ljud funkar inte


pedimano

Rekommendera Poster

Hej!

 

För några månader sedan köpte jag en xp-dator så jag kan köra mina gamla spel som inte fungerar på w7, och den har skött sig utmärkt. Trodde jag i alla fall. När jag kör spel använder jag nämligen inget ljud, när jag en dag ville sätta på lite musik fungerade inte ljudet. Jag har testat hörlurar och högtalare, men jag får inget ljud även om jag har på högsta volym. Jag vet att jag borde ha kontrollerat ljudet när jag köpte datorn men den var ett riktigt kap och jag var ganska exalterad så jag glömde helt bort att kolla ljudet. Så har någon råkat ut för något liknande eller vet hur jag löser detta får ni gärna svara på tråden eller min e-post: ************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eforum.

 

Misstänker att det är något fel med drivrutinerna, antar att du inte fick med några drivrutiner på skivor eller så?

 

Har du inte detta, så måste du veta vad det är för ljudkort, inbyggt i moderkortet eller ett externt.

Då först kan man försöka via tillverkaren leta upp drivrutinen för installation.

 

Men först så går du in i enhetshanteraren och ser om du kan ha något utropstecken vid ljudkortet, som då indikerar ett eventuellt fel.

Där ska du också kunna se vad det är för ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...