Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Meddelanden under hashtag går inte att söka på Twitter


mugbear2

Rekommendera Poster

Hej!

 

Undrar om någon har tips som kan hjälpa mig. Jag har skapat en hashtag på Twitter, men när jag söker i Twitters sökfunktion på hashtaggen visas bara ett fåtal av de meddelanden som jag vet innehåller hashtaggen, bl.a. visar sökresultatet inte vissa av mina egna meddelanden som innehåller hashtaggen. Tacksam för tips om vad detta kan bero på! (Jag har sökt i Twitters egen supportinformation men hittar inget om detta.)

 

Tack på förhand

/Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tweets som är ett par dagar gamla brukar försvinna från sökningar men om dom är helt ny borde dom dyka upp. Vad är hashtaggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hashtaggen är #strategiskvu. Jag får bara upp ett inlägg när jag söker fast jag vet att fler har skrivits.

 

Kan ju vara en förklaring att inläggen försvinner från sökningen efter ett tag, men jag har sökt på äldre hashtaggar som jag skapat (som inte använts på länge) och då visas fortfarande inläggen... Konstigt... Funderar på om det kan ha något med "relevans" att göra, att Twitter på något sätt räknar vissa saker som mindre relevanta för mig och då utelämnar det i sökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...