Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy S2, foto-ikoner i datorn


sk99

Rekommendera Poster

Hej,

 

 

Jag kopplar ihop min S2 med bärbar dator via USB-kabel och får då upp en mapp i utforskaren (WIndows 7) med telefonens filer på minneskort osv .

 

Problemet är att när jag öppnar en mapp med bilder i Windows, syns inga "små-ikoner" av bilderna, Man ser bara en generell blå-vit ikon och filnamn. Det gör det lite besvärligt att välja ut bilder att kopiera, radera osv.

 

Någon som känner igen detta fel och vet vad det det beror på?

 

Jag har f.ö. senaste Jelly Bean uppdateringen och har provat att ominstallera drivrutiner i datorn och ladda hem de nyaste. Felet har iofs funnits ända sedan mobilen var ny.

 

 

 

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv S2 och känner igen det. Dock så har det varit så på alla mobiler jag haft så jag tror inte det är något man kan göra åt det. Däremot testade jag nyss att via Kies titta på bilderna och då visas miniatyrer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv S2 och känner igen det. Dock så har det varit så på alla mobiler jag haft så jag tror inte det är något man kan göra åt det. Däremot testade jag nyss att via Kies titta på bilderna och då visas miniatyrer :)

 

 

Tack för svar,

 

Jo med någon wifi-app så syns bilderna som ikoner för mig också, men det går ju lite segt.

 

För mig har förhandsgranskning i ikoner alltid fungerat, med alla mobiler jag haft hittills, SE, Nokia och HTC.

Det här är första mobilen det inte fungerar med.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar,

 

Jo med någon wifi-app så syns bilderna som ikoner för mig också, men det går ju lite segt.

 

För mig har förhandsgranskning i ikoner alltid fungerat, med alla mobiler jag haft hittills, SE, Nokia och HTC.

Det här är första mobilen det inte fungerar med.... :)

 

Jag upptäckte nu ett sätt att visa foto ikonerna :), (jag är inte säker på ifall det fungerar exakt likadant hos dig för jag har inte Jelly Bean).

 

Koppla från USB-kabeln och gå till Inställningar > Mer... (under Trådlöst och nätverk) > USB-funktioner > Anslut lagring till dator.

 

Anslut sedan USB-kabeln och tryck på Anslut lagring till dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte nu ett sätt att visa foto ikonerna :), (jag är inte säker på ifall det fungerar exakt likadant hos dig för jag har inte Jelly Bean).

 

Koppla från USB-kabeln och gå till Inställningar > Mer... (under Trådlöst och nätverk) > USB-funktioner > Anslut lagring till dator.

 

Anslut sedan USB-kabeln och tryck på Anslut lagring till dator :)

 

 

Jovisst fungerar det för Jelly Bean också! Kanon, förstår inte att jag inte sett den inställningen förut... Så skönt att kunna välja bilder enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...