Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

telefonminne vs internlagring?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Vad är det för skillad på "telefonminne" och "internlagring" ? Både verkar ju vara en del av telefonens inbyggda minne till skillnad från det externa SD-kortet? Jag har en Android Sony Xperia Go

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonminne är telefonens egna minne, interna lagringsminne. Där ligger operativet, systemappar och tjänster. Internlagring är ett internt SD-kort kan man säga, en intern extern lagring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så när jag är inne i filhanterare, antingen direkt i telefonen via en app, eller när jag har den inkopplad till datorn, så kommer jag bara åt internlagringen, inte telefonminnet? ingen risk jag råkar radera några viktiga systemfiler i intern lagring alltså?

 

jag har nämligen sett mycket skräp och tomma mappar där, rester efter avinstallerade appar. tänkte rensa lite....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där frågan vågar jag inte säga ja på.

 

Men om du vet vad du tar bort, rester som du säger, så ska det nog inte vara någon fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det interna minnnet är bara till för lagring av mina egna saker?

Kan man komma åt sakerna på telefonminnet eller syns inte de i fil hanterar appar, i utforskaren, osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa, ur utvecklarsynvinkel, om olika minnena här

http://developer.android.com/training/basics/data-storage/files.html

 

Interna minnet är, enkelt sagt, operativsystemets minne. Det styr vad som skrivs och vad som sparas där och vilka som kan nå det som finns där. Kopplar du telefonen till en dator bör du inte kunna nå det interna minnet. Via en utforskare i telefonen kan du nå det men jag tror inte du kan läsa/radera något om du inte har root.

Externa minnet är mer öppet, det kan försvinna från telefonen vilken sekund som helst och du kan stoppa in det i en dator och läsa av det där.

 

 

O well, varför inte göra en fabriksåterställning av din mobil istället. Då rensas den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...