Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna


Martassen

Rekommendera Poster

  • Svars 112
  • Skapad
  • Senaste svar

Nu har det hänt igen. Råka komma när ordknapp när jag skulle bärs datorn. Haft utan kabel till internet och sen skulle starta om så syns inga ikoner på skrivbord.

Detta förstod jag inte "Råka komma när ordknapp när jag skulle bärs datorn", vad exakt hände egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara länk sök efter program som påverkas.

Säger även jag kan köra avancerad återställning om ej funkar. Vet ej vart. Har jag internetkabeln i ser jag ej ikoner på skrivbord och är jättejätteseg men startar jag utan internetkabel i ser jag ikoner och kan göra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jobbat utan internet kabeln i soffan Skulle flytta datorn till skrivbordet och råka ha tummen på off. Sen Stog det 'låst '. Satte i kabeln logga in och datorn står och snurrar vid inloggning och står 'låst' när jag skrivit in användarnamn. Jag tror jag kom när off iallafall. Fattar ingenting faktiskt. Sen slår jag av till slut och sen är den seg å ser inga ikoner när jag loggat in och tryckt på skrivbord när man kommit in. Jag ser appar å det vanliga när jag kommer in men trycker jag skrivbord ser jag inga dokument på skrivbordet å den är seg. Startar jag om utan ha i internetkabeln i ser jag dokument på skrivbord som jag ska. Fattar ej vad som sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstigt den blir seg å ej ser ikoner på skrivbordet när jag har internetkabeln i. Drar jag ut kabeln å startar om ser jag dokument på skrivbord och mindre seg dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyser eller blinkar hårddisklampan när detta sker?

I såfall så tyder detta på att systemet håller på med något.

Vad händer om du väntar ut den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i soffan var jag utan strömkabel och utan internetkabel. Körde på batteriet och utan internetanslutning för internetkabeln är vid mitt skribord längre bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu startar jag om datorn med internetkabeln i. Svart skärm å tar nu tid komma in helt plötsligt. Lampa vid offknapp lyser och lampa vid tangent f12 lyser. Smålampor vid strömkabel lyser och vid uttag usb. Gråsvart skärm fortfarande å den verkar jobba hörs det som. Gråsvart i 2-3 min nu.kommer ej in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare har jag alltid kommit in i Windows när internetkabeln är i fast den är seg. Nu har jag startat om med internetkabeln i å den är fortfarande gråsvart å händer inget. Ser vit pil som luspudlars som går flytta men fortfarande gråsvart skärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Startat om med internetkabel i. Gråsvart skärm fortfarande å timglas dyker upp iblan vid muspekaren. Högeklickat tidigare valt 'avaktivera' vid aktivitetsfältet vid Norton.

Gråsvart skärm länge nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt. Sist jag flytta datorn till soffan fick jag samma problem. Jag har min dator på ett skrivbord. Drog ut internetkabeln och strömkabeln från datorn å sätter mig i soffan utan strömkabel å internetkabel å jobbar i Word. Sen händer något när jag suttit i soffan några timmar. Då blir det som nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckte av den nu och tryckt på den nu igen för gråsvart skärm gav ej upp. Nu kom jag in i Windows. Har fortfarande kabeln till internet i. Ser appar. Klickar jag på skrivbord nere till vänster kommer jag till skrivbord men mitt skrivbord helt blankt och inga genvägar syns. Timglas framme som snurrar å snurrar och det segar. Hade jag inte haft internetkabeln i hade jag sett genvägarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först ny ser jag ikoner på skrivbord. 20 min?

Timglas å pil. Nu kan jag öppna mappar men öppna en sordin verkar ej gå eller så ska jag vänta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt. Skriver från telefon. Ska kolla text mer innan jag skickar. Dubbelklickar på wirddokument på skrivbord å ej öppnat sig än. Händer inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova även öppna opera. Öppnar sig ej. Eller så tar det kanske bra tag!? Mappar går öppna på skrivborfet men öppna filer värre. Detta hade gått om internetkabeln varit ur vid omstart av datorn. Prova även gå in i inställningar å söka återställning. Händer inget heller nu när kabeln till internet är i. Suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startat om utan internetkabeln i. Kommer in. Väljer återställning och sen säger den när Windows startas om att inga filer ändrades å återställning ej kunde ske för Norton finns och måste avaktiveras. Välj en annan tidpunkt om problemet dyker upp igen eller prova en avancerad återställningmetod. Jag har två tidpunkter och det ät 14.25 idag och 14.55 Idag. Kommer ej åt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt valde jag återställningpunkt som står 14.55. Den genomfördes utan problem. Men problemet dök upp innan kl 15 idag. Satte i internetkabeln efter återställningen. Försöker öppna opera men inget internet öppnas å inget händer som vanligt. Detta hade gått jag haft ur kabeln. Internet å program kan öppnas internetkabeln ej är i. Står jag är ansluten men jag kan inte öppna opera och få upp programmet när kabeln är i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter antal försök fick jag igenom återställningspunkten 9.55. Den genomfördes utan felmeddelande. När jag nu sätter i kabeln kommer jag fortfarande inte ut på internet å kan heller ej öppna program. Är ansluten men kan ej öppna Word å liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va har hänt? Har jag i internetkabeln kan jag inte göra mkt alls men startar jag om utan internetkabeln kan jag öppna program, internet.

 

Datorn Stog på på mitt skrivbord tidigare imorse med internet kabel å strömkabel i. Sen drog jag ur strömkabeln och internetkabeln å flytta datorn å fortsatte jobba utan problem. På batteriet några timmar. Sen flyttar jag tillbaka datorn och sätter i sladdarna å problemet börjar. Andra gången detta sker nu.

 

Jättetacksam nån kan hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...