Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna


Martassen

Rekommendera Poster

Va har hänt? Har jag i internetkabeln kan jag inte göra mkt alls men startar jag om utan internetkabeln kan jag öppna program, internet.

 

Datorn Stog på på mitt skrivbord tidigare imorse med internet kabel å strömkabel i. Sen drog jag ur strömkabeln och internetkabeln å flytta datorn när den var på och ortsatte jobba utan problem. På batteriet några timmar. Sen flyttar jag tillbaka datorn och sätter i sladdarna å problemet börjar. Andra gången detta sker nu. svårt greppa exakt problemet uppdrog men det var när jag skulle flytta datorn.

 

Jättetacksam nån kan hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Skapad
  • Senaste svar

Starta om datorn utan internetkabel. Öppna opera. Satte i kabeln å kan surfa nu. Men kan ej öppna Office eller andra program nu när kabeln är i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta fall får jag göra som jag gjorde förra gången. Jag vill dock slippa det för jag fick hålla på Ominstallera program för jag blev av med Office å program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett sätt att reparera sin Windows 8 installation utan att förlora program och inställningar.

 

Men då måste man antingen ha Windows 8 skivan eller en Usb-sticka med Windows 8 på och tillgång till aktiveringsnyckeln.

Dessutom så måste Windows 8 vara startad så att Utforskaren kan köras.

 

Om detta skulle bli aktuellt, så kan jag skriva ihop en enkel instruktion senare.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerar nu efter återställningen.

 

Kan ju va bra veta varför detta skett 2 ggr å varje gång jag dragit ut internetkabeln och strömkabeln och satt mig annan stans!? Gör jag fel ha på datorn och dra ut internetkabel och strömkabel och byta plats?

 

Lär iallafall inte byta plats mer för detta vill jag inte ska ske mer. Tråkigt för den är ju bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare idag innan jag körde reparation kom det fram ruta som ville fixa reparation av internetanslutning. Nån auotofix från Norton tror jag. Jag klicka den skulle fixa men efter 30 min klicka jag avbryt å gav upp. Hade internetkabeln i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte svarat på min tidigare fråga om Vad det är för modellbeteckning på HP datorn?

 

Det du svarat är:

Hp dator.

Intel core i5 CPU 250ghz

Det är inte någon modellbeteckning eller produktbeteckning.

Exempel: EliteBook 8570p, Pavilion g6-2300, Etc.

Så vad står det på din?

 

Det du bör göra är att gå in på HPs sida och ladda hem och installera senaste drivrutiner för just den specifika modellen som du har av din HP laptop.

http://www8.hp.com/s...rt-drivers.html

 

När du gjort detta och startat om datorn, så kör Windows Update och starta om datorn.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör nu Windows update som jag starta innan jag såg ditt meddelande. 35 uppdateringar så låter den köra på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hända det kommit fram automatiska uppdateringar ifrån hp som jag råkat ignorera. Borde väl komma automatiskt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju tryckt utanpå datorn och på klisteretiketten bak eller på undersidan.

Exempel: EliteBook 8570p, Pavilion g6-2300, Etc.

 

Möjligen får du fram detta med att trycka på fn + esc för att öppna fönstret HP Systeminformation

 

Den informationen använder du i min förra länk för att kunna ladda hem drivrutinerna till din modell.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Kom in i hp support assistant.

 

Kan jag likväl ta det den vägen?

Vad väljer jag i droplisten i hpassistant? Ska jag välja automatiska uppdateringar i droplisten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på hpassistent i windows8. Frågetecknet och kom in dit. Ska jag välja automatiska uppdateringar i rutan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn känns rätt pigg nu och snabbare än vanligt på internet iallafall.

Körde uppdatering via Hp assistant i aktivitetsfältet och den sa det ej fanns uppdateringar.

När jag klickat uppdatera så har jag ett utropstecken bredvid själva frågetecknet i aktivitetsfältet.

När jag dubbelklickar för komma in i hp assistant så ser det ut följande. Se bifogade bilder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är fler bilder.

 

Det jag gjorde var att jag valde kategorin HP uppdateringar och klicka på "Sök efter hp uppdateringar nu". Klicka även på sök meddelande.

 

Har kört windows update även efter detta meddelande men meddelandet är kvar.

Borde bifogat bilderna i mer pedagogisk ordning. Du förstår säkert när du ser bilderna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du lugnt och sansat försöka sammanfatta vad som gäller just nu. Det är rätt omöjligt att hänga med i alla dessa inlägg.

 

PS. Det finns en Redigera-knapp så att man kan ändra det man skrivit eller lägga till mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta inte redigera i telefon. Ska leta.

 

Det som gäller nu är att installera senast drivrutiner ifrån hp. Se bifogade bilder där jag har meddelande å jag undrar varför. Har klickat på uppdatera nu i hpassistant.

 

Så jag undrar:

Vad betyder meddelandet och ser det ut som senaste drivrutiner är installerade?

 

Med vänlig hälsning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP-bilderna innebär att du bör skapa en återställningskopia så att du kan installera om Windows när hårddisken kraschar eller något annat inträffar. Det är viktigt.

 

Ingen aning om HP Update kollar drivrutiner.

 

Det funkar inte att ange "pavillion g6" eller C1Y69EA#UUW på sidan http://www8.hp.com/se/sv/support-drivers.html Kolla länken "Hur hittar jag min produkts namn/nummer?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ju vara drivrutiner som jag installerat i hpassistant.!?

 

Hur gör man sån där kopiering? Har aldrig gjort det och är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan kopiering är bra, men bör göras när allting fungerar, är alltså inte att rekommendera för tillfället, så länge som fel finns, för alla fel följer ju med i kopian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...