Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna


Martassen

Rekommendera Poster

Idag sa min Windows 8 den skulle uppdatera windows8. Jag godtog och den uppdatera. Därefter kan jag inte komma in i program. Tar jättelång tid tills jag kan öppna fönster i utforskaren. Kan inte öppna offic, ccleaner. Inte något. Hjälp va ska jag göra?

Vid uppstart tar det 5 min innan ikonerna på skrivbord kommer fram. Jag blir tokig.

 

Nu sitter jag me skribordet framför mig. Kan öppna mappar men inget som har med program att göra. Vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag hade faktiskt inte i min internetkabel jag gjorde uppdateringarna. Jag satt sen i Word jobba å sen på eftermiddagen kunde jag inte öppna publik. Stängde ner allt å sen vid uppstart har jag i inte kunnat öppna program. Inga program öppnad mer ån utforskare å kontrolloanel. Tar lång tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När internetkabeln i kan jag inte göra nånting mer än in i utforskare. Utan kabel funkar d som det ska. Vad har hänt? Hade kabeln ur vid windowsuppdateringen i morse. hade datorn på annat ställe. Vet ej vad jag tänkte med men hade inte kabeln i vid uppdatering. Mitt Norton har precis gått ut och ska förnya men går ju ej med kabeln i. Brandvägg i Norton avvaktiverat mm. Suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev verkligen alla Windows uppdateringar installerade?

Kontrollera detta först.

 

I Startskärmen (fd.Metro) skriv bara rakt av 'kont' > klicka på appen Kontrollpanelen > System och säkerhet > Windows update > till vänster klicka på 'Visa uppdateringshistorik' => kolla i listan under kolumnen Status om det står Lyckades på alla uppdateringar?

 

Gå tillbaka ett steg till Windows update menyn igen och till vänster klicka på 'Sök efter uppdateringar' och bocka i ev. uppdateringar och installera dessa.

 

Ha internetuppkoppling påslagen när du gör detta.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står senast är 15 feb vid historik. Idag verkar ej skett då jag uppdaterat. Satt i kabeln och tryckt på en tillgänglig uppdatering. Timglas å det tar tid börjat klickat på länken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta tills allt är klart eller tills det kommer en 'time out' då är det något fel...

Fungerar din internetuppkoppling som den skall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte öppna opera om jag e uppkopplad eller gå in i

Program. Får starta om se om jag kan öppna opera utan kabel å sen sätta i kabeln när opera e öppet. Står jag e kopplad i statusrad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opera?

Du skall inte ha några program alls igång, utom Kontrollpanelen och dess Windows update.

 

Ja starta om datorn och sedan öppnar du Windows update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du alls inte till det att köra Windows update och kontrollera det jag skrev i inlägg #5?

 

Testa detta att köra en diagnostik och reparera Windows 8 utan att förlora filer och program:

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/http-wwwbleepingcomputercom-tutorials-automatically-repair-windows-8-with-automatic-repair-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ens logga ut oxå stänga av vanligt. Valt logga ut å svart skärm nu som inte vill stänga av sig. Less jag blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

I startmenyn (fd. Metro) skriv start > till höger på skärmen kommer Sök fram och under detta klickar du på Inställningar.

Välj bland apparna Avancerade startalternativ > en bit ned på sidan har du en option Återställ datorn utan att dina filer påverkas

Annars så går du längst ned på sidan och väljer Avancerad start > klicka Starta om nu

Därefter Felsök

 

Ytterligare en sak att testa:

Öppna kommandotolken genom att i Startskärmen skriva cmd > högerklicka på Kommandotolken och längst ned väljer du 'Kör som administratör' > svara Ja på frågan från UAC > skriv sfc /scannow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog av med knapp. I kabeln och när jag väljer skrivbord visas inga ikoner. Ut på Windows update. Händer inget.

 

Slog av igen. Ut me kabeln.

Slog på datorn utan kabel.

Väljer jag skrivbord ser jag ikoner.

Kommer fram ruta Om jag tillåter privitizeVpn klients. Säger nej.

Ser ikoner på skrivbord. Men nu e kabeln ur.

 

Vet inte vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du startat om datorn?

Valde du optionen 'Återställ datorn utan att dina filer påverkas' som jag skrev?

 

Hur är det med dina egna skapade filer och övriga program, finns dessa kvar?

 

Hur fungerar datorn?

Kör Windows update och starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startat om. Filer kvar men alla program borta. Installera ccleaner Rensat lite. E bättre men surt installera om bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja något måste ju blivit ordentligt korrupt i systemet tidigare.

 

Hur var det med min fråga i senaste inlägget:

Valde du optionen 'Återställ datorn utan att dina filer påverkas' som jag skrev?

 

Du kan även köra Systemfilsgranskaren sfc /scannow som jag skrev i inlägg #18

Starta om datorn.

 

Och kör Windows update som jag också skrev och detta gör du efter att du gjort ovanstående.

Starta om datorn igen.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo valde det du sa att filer ska sparas. Har kvar alla filer men Office å alla program borta. Va helt genomsvett idag jag inte kunde göra nåt. Kom in å kunde göra backup innan återställningen sån tur var. Gör regelbunden backup är tipset om händer nåt. Har installerat nästan alla program nu så kan sova ok nu :-). Satt hemma vid TVn å gjorde uppdatering utan internetanslutning i morse. Jobba vidare i Word sen skulle jag öppna outlook å d öppna sig inte. Sen kunde jag inte avsluta Windows. Tryckte av å sen kom jag inte in nånstans. Tur du kunde hjälpa mig. Stressande med data bök när man måste in i datorn. Den verkar bättre nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...