Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hibernate saknas i XP x64 - engelskspråkig version


Dunderklumpen

Rekommendera Poster

Dunderklumpen

Hibernate saknas i valen för avstängning i mitt Windows XP x64 (SP2) Engelskspråkig version.

 

Där man brukar plutta i Activate hibernate saknas helt. Helt borta. Vill minnas det är en tabb för sig själv (?). Men i så fall är den helt borta.

 

Även filen Hibernate.sys har försvunnit ifrån C:

 

Har sökt på webben, men hittar inget rakt och bra svar.

 

Någon som har en lösning på detta ?

 

LÄS NOGA INNAN DU SVARAR SÅ JAG INTE FÅR ETT SVAR SOM INTE RÖR MIN FRÅGA !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Prova detta som Administrator:

 

http://www.giannists...-in-windows-xp/

 

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > Enegergialternativ (motsvarande på engelska)

 

Lite oklart vad du menar med att "Där man brukar plutta i Activate hibernate saknas helt"

Är det detta som inte finns hos dig?

 

post-73434-0-65482400-1361168674_thumb.png

 

Har någon inställning i BIOS Setup ändrats för Power management option? Kontrollera.

 

Kontrollera i Enhetshanteraren (Device manager) om det finns någon färgad symbol vid någon enhet som indikerar fel.

 

Windows generic VGA drivrutin kan tydligen orsaka detta fenomen såg jag just på flera andra forum.

Såg på Microsoft Answers att en lösning är att ominstallera 'display card driver' (drivrutin för grafikkortet), så kanske kolla på grafikkortstillverkarens sida efter senaste drivrutin samt din dators support sida efter senaste drivrutiner för övriga enheter (särskilt Chipset) och installera dessa.

After installing a fresh set of drivers, right-click on your desktop and select

Properties > Settings, change the Color Quality to "Highest (32 bit), then adjust your Screen Resolution to your liking, then click on Apply.

 

Här finns några felsökningstips från MS: http://support.micro...om/?kbid=907477

 

Vad är det för dator och modellbeteckning?

Hemmabygge; moderkort och modellbeteckning, grafikkort etc?

 

  • Sedan kanske du får hålla in 'Shift' så symbolen i avstängningsmenyn skiftar från Standby till Hibernate.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hibernate saknas i valen för avstängning i mitt Windows XP x64 (SP2) Engelskspråkig version.

 

Där man brukar plutta i Activate hibernate saknas helt. Helt borta. Vill minnas det är en tabb för sig själv (?). Men i så fall är den helt borta.

 

Även filen Hibernate.sys har försvunnit ifrån C:

 

Någon som har en lösning på detta ?

Har själv inte längre Hibernate i XP x64, men är ganska säker på att jag hade det i begynnelsen.

Har kollat runt lite och det ser ut som att det har med mängden RAM att göra. Mer än 4 GB RAM = inget stöd för hibernate. Memory limit for Hibernation Support.

Själv kör jag numer med 16GB, men hade troligtvis bara 4 GB då jag hade hibernate.

 

post-9397-0-51271500-1361206572_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...