Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera på en profil.


AnteSyd

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett litet problem.

Jag har ett antal spel jag vill intallera på min windows 8-dator, men jag vill inte att någon annan användare på datorn ska kunna se att dessa är installerade. Inte bara att det ska vara spärrade att köra alltså, för det är ju enkelt att spärra.

Vissa program ger en ju denna möjlighet vid installationen men inte alla. Och ibland kan man ju högerklicka på installationsfilen och välja "kör som..", men inte alla program.

 

//André

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Lite osäker men detta tror jag skulle fungera;

 

Installera som vanlig användare, dvs. att du har en inloggningsprofil som inte är Administratör.

Vid installationen däremot är det möjligt att du måste ange Administratörs rättigheter.

Du måste givetvis vara inloggad som denne 'användare när du skall köra något av dessa program.

 

Installerar du däremot som inloggad Administratör, alltså från ett Administratörskonto så tror jag att alla kan se filerna, om inte valet dyker upp att det endast skall vara för just den användare som du själv skriver.

 

Testa med nåt enkelt program och sedan loggar du ur och loggar in med som annan användare.

 

Admin kommer alltid att kunna se alla filerna, även om programmen inte finns för denne att kunna köra.

 

Ja så tror jag, andra kanske kan bekräfta eller motsäga.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...