Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8-uppgraderingserbjudande, vad gäller ?!


PCsnubben

Rekommendera Poster

Några frågor om Windows 8-uppgraderingserbjudande som gäller till den 28 Feb.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/upgrade-offer

 

En begränsning är ju att man kan max köpa 5 licenser.

 

- Måste man beställa dessa 5 på separata datorer ?

Jag har två identiska Acer laptops, men jag kunde bara beställa på den ena ...

Beror detta på att de var för lika ?

 

- Om man har beställt och laddat ner en ISO på en dator, gäller den bara för just den datorn ?

Eller kan jag använda samma installations-DVD även för min andra dator ? (givetvis med en separat köpt licens)

Känns onödigt att ladda ner en separat ISO för alla 5 licenserna om man inte behöver....

 

Kan tipsa om att det personligen kändes bättre att använda Paypal för betalningen.

För att där kommer rutan för rabattkoden innan man genomför betalningen.

Med kreditkort måste man först ange sitt kortnummer, och alla uppgifter, först i steget efter kan man ange rabattkoden.

Det gillade jag inte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen behöver du uppge olika mejladresser för olika datorer.

 

Så länge som du har olika licensnycklar kan du använda samma skiva till alla datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor om Windows 8-uppgraderingserbjudande som gäller till den 28 Feb.

http://windows.micro...s/upgrade-offer

 

En begränsning är ju att man kan max köpa 5 licenser.

 

- Måste man beställa dessa 5 på separata datorer ?

Jag har två identiska Acer laptops, men jag kunde bara beställa på den ena ...

Beror detta på att de var för lika ?

 

 

 

Skiljer det någonting på de olika beställningarna? Man fyller ju inte in något serienummer som särskiljer de båda datorerna.Man kan ju naturligtvis inte beställa det två ggr på något som uppfattas som samma dator.En begränsning i det här erbjudandet är ju att endast en licens per berättigande dator kan fås.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det var därför jag funderade på om systemet TRODDE att jag satt på samma dator fast jag satt på två olika identiska Acer Laptop. Och båda hade jag ju hemma = samma IP. Eller att det var för att jag använde samma emailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det var därför jag funderade på om systemet TRODDE att jag satt på samma dator fast jag satt på två olika identiska Acer Laptop. Och båda hade jag ju hemma = samma IP. Eller att det var för att jag använde samma emailadress.

 

Det andra erbjudandet som gällde XP,Vista och Win 7 har jag beställt och fått två licenser beställt från samma dator och med samma email adress .

Eftersom samma kund kan beställa 5 st även i det här erbjudandet så tror jag inte emailadressen är problemet. Men det fungerade inte när jag sen beställde Media Center,jag fick kontakta MS för att få den andra. Men testa.

 

Skulle det inte fungera så får du ringa MS på måndag så lär det ordnas.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Testade på en annan dator, då fick jag upp ytterligare en sida där Windowsnyckeln för Win7 efterfrågades.

Struntade jag i det och gjorde om beställningen, fick jag beskedet att besällningen inte gick att genomföra.

 

Men gjorde jag om det igen (på en tredje dator) och fyllde i nyckeln, så gick det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...