Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Advanced System Care


pinglan100

Rekommendera Poster

Ingen personlig erfarenhet av just det programmet, men alla registerstädnings- och optimeringsprogram städar ibland för mycket och orsakar problem antingen omedelbart eller senare, t ex att ett program inte går att avinstallera eller en Windows-uppdatering inte kan installeras.

 

Blandade åsikter på några andra webbplatser:

http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare/3000-2086_4-10407614.html#rateit

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Advanced-WindowsCare.shtml

Observera särskilt noteringen på ovanstående länk

Users are advised to pay attention while installing this ad-supported application:

 

· Offers to change the homepage for web browsers installed in the system

· Offers to change the default search engine for web browsers installed in the system

· Offers to download or install software or components (such as browser toolbars) that the program does not require to fully function

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Hej.

Har hittat ovanstående program som verkar vara bra.Har nån här nån erfarenhet av det?????

 

 

Om du menar A.S.C 6 free så har jag det , det har jag använt under lång tid .

 

Vad vill du veta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det tidigare och det fungerade väl relativt smärtfritt. Är ett fan av Iobit, men numera använder jag hellre Auslogics Boostspeed som tar både registerrensning, defragmentering och all annan sörja med briljans. Överväg gärna det alternativet också:

http://download.cnet.com/Auslogics-BoostSpeed/3000-2094_4-10358299.html?tag=mncol;3

 

 

Sedan finns det alltid negativa såväl som positiva röster om all mjukvara. Många gånger är det folk som inte vet hur de ska/borde använda det, eller har något fel på hårdvaran eller annat tjafs. Enligt min blygsamma erfarenhet i alla fall. Jag har använt Auslogics nu några år, utan problem. Primärt defragmentering och registerrensning, men även koll vilka tjänster och service som körs, "internetoptimering" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det tidigare och det fungerade väl relativt smärtfritt. Är ett fan av Iobit, men numera använder jag hellre Auslogics Boostspeed som tar både registerrensning, defragmentering och all annan sörja med briljans. Överväg gärna det alternativet också:

http://download.cnet.com/Auslogics-BoostSpeed/3000-2094_4-10358299.html?tag=mncol;3

 

 

Sedan finns det alltid negativa såväl som positiva röster om all mjukvara. Många gånger är det folk som inte vet hur de ska/borde använda det, eller har något fel på hårdvaran eller annat tjafs. Enligt min blygsamma erfarenhet i alla fall. Jag har använt Auslogics nu några år, utan problem. Primärt defragmentering och registerrensning, men även koll vilka tjänster och service som körs, "internetoptimering" osv.

Tänk på att för hårda registerrensningar och liknande kan leda till problem med blåskärmar som jag har sett att du har en tråd igång om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen personlig erfarenhet av just det programmet, men alla registerstädnings- och optimeringsprogram städar ibland för mycket och orsakar problem antingen omedelbart eller senare, t ex att ett program inte går att avinstallera eller en Windows-uppdatering inte kan installeras.

 

Blandade åsikter på några andra webbplatser:

http://download.cnet...614.html#rateit

http://www.softpedia...ndowsCare.shtml

Observera särskilt noteringen på ovanstående länk

 

Ska läsa länkarna.Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar A.S.C 6 free så har jag det , det har jag använt under lång tid .

 

Vad vill du veta ?

 

Jag vill veta om ni är nöjda med det.Har haft det förut o varit bra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det tidigare och det fungerade väl relativt smärtfritt. Är ett fan av Iobit, men numera använder jag hellre Auslogics Boostspeed som tar både registerrensning, defragmentering och all annan sörja med briljans. Överväg gärna det alternativet också:

http://download.cnet...tml?tag=mncol;3

 

 

Sedan finns det alltid negativa såväl som positiva röster om all mjukvara. Många gånger är det folk som inte vet hur de ska/borde använda det, eller har något fel på hårdvaran eller annat tjafs. Enligt min blygsamma erfarenhet i alla fall. Jag har använt Auslogics nu några år, utan problem. Primärt defragmentering och registerrensning, men även koll vilka tjänster och service som körs, "internetoptimering" osv.

Tack för ditt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frozen.Within

Hur är det med CCleaner då? Städar det för hårt i registret (och kanske annat också!?) även på default-inställningarna direkt efter nedladdning? Har Windows 8.

 

Tacksam för svar! Trevlig helg förövrigt! biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack detsamma! :)

 

Det har hänt att registerstädning med CCleaner har orsakat problem, men jag vet ju inte om de personerna har ändrat några inställningar. Däremot är det nog färre problem efter CCleaner för det städar betydligt mindre än andra registerstädningsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Programmet finns i 3 versioner och alla har över 30 olika tjänster inbyggda så...... men jag gör ett försök .

 

IO bit`s avinstallerare som finns med anses vara en av de bästa på marknaden tillsammans med Revo , fast Revo har inte 64 bitars stöd så om du har en sån windows version så är det bättre med IO bit`s .

 

Smart defrag är en annan service som anses vara bland de bättre på sitt jobb och är väldigt populär bland många dator användare .

 

Det finns nåt som heter system optimization som gör en del ofarliga och enkla förändringar i registret som får din dator att bli lite snabbare vilket ju är smidigt om man inte vet själv hur man ska göra det .

 

Register städaren var bättre i version 5 eftersom den presenterade en tydlig lista på vad den hittat men i version 6 är listan inte lika tydlig , så om man inte vet väldigt väl vad man gör så är det svårt att bedömma om det går att ta bort det den hittat .

 

 

O .s . v o.s.v .

 

Överlag så gör IO bit bra produkter och anses göra bra produkter och är väldigt populärt bland "basic" användare även fast det blåste en del omkring företaget för en del år sedan .

 

Jag har använt en del av de tjänster som finns i A .S .C 6 free utan några problem och tycker det är ett jättebra program med många bra egenskaper men mycket av det som finns med är sådant som de flesta normal användare sällan eller aldrig använder .

 

Fler frågor ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet finns i 3 versioner och alla har över 30 olika tjänster inbyggda så...... men jag gör ett försök .

 

IO bit`s avinstallerare som finns med anses vara en av de bästa på marknaden tillsammans med Revo , fast Revo har inte 64 bitars stöd så om du har en sån windows version så är det bättre med IO bit`s .

 

Smart defrag är en annan service som anses vara bland de bättre på sitt jobb och är väldigt populär bland många dator användare .

 

Det finns nåt som heter system optimization som gör en del ofarliga och enkla förändringar i registret som får din dator att bli lite snabbare vilket ju är smidigt om man inte vet själv hur man ska göra det .

 

Register städaren var bättre i version 5 eftersom den presenterade en tydlig lista på vad den hittat men i version 6 är listan inte lika tydlig , så om man inte vet väldigt väl vad man gör så är det svårt att bedömma om det går att ta bort det den hittat .

 

 

O .s . v o.s.v .

 

Överlag så gör IO bit bra produkter och anses göra bra produkter och är väldigt populärt bland "basic" användare även fast det blåste en del omkring företaget för en del år sedan .

 

Jag har använt en del av de tjänster som finns i A .S .C 6 free utan några problem och tycker det är ett jättebra program med många bra egenskaper men mycket av det som finns med är sådant som de flesta normal användare sällan eller aldrig använder .

 

Fler frågor ???

 

Tack så mycket för ditt svar..det räcker så bra.Ha en fortsatt trevlig helg.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...