Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

INTERNETUPPKOPPLING FUNGERAR EJ !


grebosolbacka

Rekommendera Poster

grebosolbacka

Nytt problem igen. :( :( :( :(

 

Efter sista uppdateringen från W Update så är det samma "skit" igen.

 

Se nedan !!!!

 

Jag har IE 8 och har tömt Webbhistoria men jag får ingen uppkoppling till IE ????

 

 

Nedan skrev jag den 7 feb. 2013

 

Nu är jag på gång igen !!!

 

Nu är det några månader sedan jag fick hjälp och allt blev BRA !!!

 

Men nu är det ett nytt problem???

När jag startar webbläsaren så får jag upp en text som säger:Webbsidan kan inte visas.

 

Jaghar klickat på: Mer information.

 

Jaghar varit in på Verktyg - Avancerat och markerat att SSL3.0 och TLS 1.0 är markerat men inte SSL 2.0 ????

 

Därefter har jag klickat på Verkställ.

 

Ävenprovat med Återställ avancerat.

 

Ingethar fungerat.

 

Jag kan lyssna på Spotify under tiden och taemot E-mail men inte skicka några ????

 

Nu använder jag min bärbara dator för att kunna genomföra denna hjälpsökning!!!!!

 

 

Detta har hänt några ggr tidigare och då har jag gjort något som jag inteminns.

 

Då har datorn blivit helt OK ?????

 

Under fliken Verktyg finns ett rött kryss på ArbetaOffline.

 

Däremot under Arkiv är Arbeta offline inte markeratnågot ???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar webbläsaren så får jag upp en text som säger:Webbsidan kan inte visas.

Alla webbsidor eller gäller det bara vissa webbsidor?

Fungerar andra internet-relaterade saker, t ex uppdatering av antivirusprogram, mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Har du provat med Firefox..??

 

 

Hej.

Jag kommer inte ut på nätet för att byta Webbläsare !!!

 

Jag kan bara skicka och ta emot E-mail.

 

Ingen webbsida får jag upp ( se tidigare skrivelse på denna TRÅD )

 

Jag har försökt att Återställa till tidigare läge men EJ !!!!!

 

Finns det nåt mera tips ???

 

Snart åker den gamla datorn ut.

 

Tur att jag har en bärbar som fungerar.

 

Tacksam för ett svar.

 

Åke :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju att ladda ner en webbläsare på datorn du sitter vid nu och föra över till den andra med hjälp av CD, USB-minne etc.

 

Skulle kunna vara något DSN-problem eftersom vissa internet-relaterade saker fungerar.

Starta Kommandotolken (start-menyn - Alla program - Tillbehör - Kommandotolken) och skriv:

 

ipconfig /all

 

Skriv av vad det står på rader som börjar med DNS-server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Det går ju att ladda ner en webbläsare på datorn du sitter vid nu och föra över till den andra med hjälp av CD, USB-minne etc.

 

Skulle kunna vara något DSN-problem eftersom vissa internet-relaterade saker fungerar.

Starta Kommandotolken (start-menyn - Alla program - Tillbehör - Kommandotolken) och skriv:

 

ipconfig /all

 

Skriv av vad det står på rader som börjar med DNS-server.

 

 

Svar:

Standard-gateway......................................192.168.1.1

 

DHCP-server.........................................................192.168.1.1

 

DNS-servrar............................................................192.168.1.1

 

Lånet erhölls................................................ den 18 februari 2013 16:12:50

 

Lånet upphör.................................................den 19 februari 2013 16:12:50

 

 

 

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Alla webbsidor eller gäller det bara vissa webbsidor?

Fungerar andra internet-relaterade saker, t ex uppdatering av antivirusprogram, mejl?

 

 

Svar: Endast Spotify och in- och utgående mail fungerar ?????

Ingen uppdatering från W Update eller antivirusprogram !!!!

 

Inga webbsidor alls ???

 

 

 

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DNS-servrar............................................................192.168.1.1

Står det så i datorn som har fungerande anslutning?

 

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Anslutningar - LAN-inställningar

Är rutan "Använd en proxyserver...." ibockad?

Vad står det i rutorna under?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

DNS-servrar............................................................192.168.1.1

Står det så i datorn som har fungerande anslutning?

 

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Anslutningar - LAN-inställningar

Är rutan "Använd en proxyserver...." ibockad?

Vad står det i rutorna under?

 

 

Svar :

 

192.168.1.1 Ja det står så på rutan som jag fick upp efter ditt föregående tips där jag fick fram en svart ruta och skrev in ipconfig/all

 

Sedan kollade jag din senaste uppgiften Är rutan "Använd en proxyserver.... Den rutan är tom.

Sedan försöker jag att starta upp IE 8 och då kommer min Startsida upp www.vk.se och viss text syns men det är röda X i några rutor.

 

När jag sedan klickar på Uppdatera så kommer sidan med texten Webbsidan kan inte visas.

 

Vi får nog "umgås" ett tag till tror jag.

 

+ 70 Åke :thumbsup:

 

Ha en bra fortsättning på dagen.

 

Jag hoppas att DU kommer att kunna hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack detsamma!

 

Okej, så det kommer fram delar av webbsidor ibland, då är det ju inte ett DNS-problem i alla fall.

 

Vad har du för antivirusprogram och brandvägg i datorn?

Har antivirusprogrammet hittat något skadligt i datorn i samband med att detta problem började?

Pröva med att stänga av antivirusprogrammet och brandväggen tillfälligt medan du prövar att gå till några säkra sidor.

 

Det vore nog bra om du kan ladda ner Firefox eller Google Chrome, föra över och installera på den andra datorn för att ta reda på om problemet är i Internet Explorer eller är något mer allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Tack detsamma!

 

Okej, så det kommer fram delar av webbsidor ibland, då är det ju inte ett DNS-problem i alla fall.

 

Vad har du för antivirusprogram och brandvägg i datorn?

Har antivirusprogrammet hittat något skadligt i datorn i samband med att detta problem började?

Pröva med att stänga av antivirusprogrammet och brandväggen tillfälligt medan du prövar att gå till några säkra sidor.

 

Det vore nog bra om du kan ladda ner Firefox eller Google Chrome, föra över och installera på den andra datorn för att ta reda på om problemet är i Internet Explorer eller är något mer allmänt.

Jag har avast antivirus.

 

Jag skall hämta hem ett nytt webbprogram på USB-minne och föra över det till den gamla datorn.

 

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att inaktivera alla skydd i Avast.

 

Pröva med att starta Internet Explorer utan att några tillägg är igång och kan störa:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Pröva med att inaktivera alla skydd i Avast.

 

Pröva med att starta Internet Explorer utan att några tillägg är igång och kan störa:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

 

Hej igen.

 

Nu har jag avinstallerat Avast och då gick det hur bra som helst att se alla webbsidor.

 

Sedan återinstallerade jag Avast igen och då blev det som tidigare igen. Webbsidan kan inte ses....

 

Finns det någon förklaring på detta.

 

Finns det andra gratis Antivirusprogram eller vågar man köpa ett och att datorn fortfarande inte funkar ???

 

 

Åke :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Då borde det vara någon felinställning i Avast. Vad har du för Windows-version och Avast-version?

 

Har du ZoneAlarm brandvägg? https://www.zonealar...gt-Remove-Avast

 

Svar: Tack för all hjälp denna gången. Jag har fått tips att byta ut Antivirusprogrammet och nu är det gjort med positiv verkan HURRA!!!!! :thumbsup::):rolleyes::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar: Tack för all hjälp denna gången. Jag har fått tips att byta ut Antivirusprogrammet och nu är det gjort med positiv verkan HURRA!!!!! :thumbsup::):rolleyes::lol:

Avast kan ställa till det..med bara problem med detta ursäkta att svaret dröjt länge men jobbat..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...