Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hp startar inte


Dardush

Rekommendera Poster

tja !

 

de så att min hp pavilion dv6 vill inte starta. igår funkade den jätte bra har aldrig haft liknande problem med den.

den har stått på vänte läge under natten då jag bara slog ihop den, och idag när jag öppnade datorn för att få den ur vänte läge så startar den, men skärmen är svart, alla lampor är på, och caps lock lampan blinkar, har provar att starta om den igen utan resultat. har provar med laddar sen bara med bateriet, har öppnat datorn för att se om det var nåt fel men allt sitter fint. försökte ocskå att starta utan hårddisk, funkade inte, sen utan minne, funkar inte heller, provat med skiva, inget händer skärmen är svart.

 

har ni kanske några tips, eller vart med om något liknande ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stationär dator?

 

vad händer när den (inte) startar.

1: Piper den. En gång ska den pipa

2: Laddar den från disk men skärmen vaknar inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja !

 

de så att min hp pavilion dv6 vill inte starta. igår funkade den jätte bra har aldrig haft liknande problem med den.

den har stått på vänte läge under natten då jag bara slog ihop den, och idag när jag öppnade datorn för att få den ur vänte läge så startar den, men skärmen är svart, alla lampor är på, och caps lock lampan blinkar, har provar att starta om den igen utan resultat. har provar med laddar sen bara med bateriet, har öppnat datorn för att se om det var nåt fel men allt sitter fint. försökte ocskå att starta utan hårddisk, funkade inte, sen utan minne, funkar inte heller, provat med skiva, inget händer skärmen är svart.

 

har ni kanske några tips, eller vart med om något liknande ?!

 

Hej

Detta är tydligen vanligt på vissa HP

Prova att linda in den i ett täcke eller något liknande så den blir överhettad, den startar troligen efter 10 till 30 minuter

Har samma problen själv med en dv7

Moderkortet som är något fel på sägs det

Får du igång den så låt den vara påslagen, stänger du av en så får du samma problem att få igång den igen

Att klicka på "starta om" fungerar dock utan problem

 

Lycka till

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Plaincollar

tja !

 

de så att min hp pavilion dv6 vill inte starta. igår funkade den jätte bra har aldrig haft liknande problem med den.

den har stått på vänte läge under natten då jag bara slog ihop den, och idag när jag öppnade datorn för att få den ur vänte läge så startar den, men skärmen är svart,

 

Har du Radeon HD 7690M XT som dedikerat grafikkort utöver Intel HD 3000? //Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...