Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tirri1pr

Spel hackar/går långsamt

Rekommendera Poster

Tirri1pr

Hej. är helt ny på detta med forum och grejjer så vet inte riktigt om jag har lagt denna posten rätt. men iallfall jag har problem med min dator och jag är nästan 100% säker på att det inte är något skadat i den, Datorn är ungefär 3-4 veckor gammal(specs nedanför) den funkade som den skulle ungefär 4-5 dagar(spelar diablo med högsta grafik och upplösning) och allt gick riktigt bra inget lagg eller något allt. sen plötsligt så började datorn låta mindre man hörde och kände att fläktarna inte jobbade lika hårt och datorn blev lika tyst som den är när man t.ex. kollar på film och liknande. det är precis som att den inte ändrar till det läget den ska vara i för att spela spel eller något jag har faktiskt ingenaning om vad det kan vara. kanske en lite dålig förklaring men hoppas ni förstår vad mitt problem är och att någon god själ kan hitta en lösning. tack på förhand

Specs:

Windows 8 x64

Intel quad-core i7 processor

Nivida Geforce GT 635m

Intel® HD graphics 4000

kan ta reda på med specs om det behövs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

Om en tråd skulle råka hamna i fel avdelning så gör det inget, moderator flyttar den rätt.

Vad är det för dator och modellbeteckning eller länka till den där du köpte den?

Rent spontant får jag för mig att processorn (CPU) inte går på max.

Är det en laptop så kanske den av någon anledning körs på energisparläge, dvs. att CPU är nedklockad, grafik, ja det mesta i elektroniken är nedställt för att spara ström.

Tex. pga. av att den går på batteridrift eller att du kommit åt någon inställning.

Många tillverkare av laptop brukar ha ett förinstallerat energiprogram, ibland kommer man åt detta i trayen bredvid klockan eller bland apparna.

Har du ett sådant, så försök och se hur inställningarna är där ev. återställ dessa till standardvärden.

Någon annan kanske har något bättre tips.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...