Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var ligger bakgrundsbilden sparad ?


PCsnubben

Rekommendera Poster

Är det en egen bild du skapat en skrivbordsbakgrund av?

 

Börja med att kolla denna sökväg:

Först så högerklickar du på skrivbordet och välj Anpassa

Längst ned till vänster på på den sidan under huvudrutan, finns en länk: Skrivbordets bakgrund

Nu öppnas ett nytt fönster och där står också sökvägen till den bilden som är den aktuella om det är en annan än Windows standard tema.

 

Då kan du bara öppna Utforskaren och navigera dit, kopiera bilden och sedan kan du bara lägga den i vilken mapp som helst på den nya Windows installationen.

Därefter öppnar du bara den bilden med tex. standard Windows fotovisare > högerklicka mitt i bilden och välj 'Använd som skrivbordsbakgrund'

Möjligen kan du sedan behöva gå in i Skrivbordets bakgrund och längst ned till vänster under huvudrutan välja i rullgardinsmenyn Bilposition: Dra ut

Det beror på vilken typ av bildskärm samt typ av bild om man vill att den skal fylla hela rutan tex. Jag föredrar Dra ut istället för Fyll. därfå man själv prova sig fram vad som passar en bäst.

 

Ja längst upp i rutan 'Välj skrivbordsbakgrund' så kan man också klicka på knappen Bläddra och manuellt den vägen leta upp den eller dom bilder man vill ha som skrivbordsbakgrund.

 

Har du flera bilder så kan man där också välja ett bildspel med dom markerade enligt en tid man själv sätter.

 

Är det ett standard eller Aero tema; så är det bara att ta samma utifrån högerklick på skrivbordet och välj anpassa.

Dessa ligger under C:\Windows\Web\Wallpaper möjligen på nåt mer ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men detta gäller en dator med krashat Operativsystem.

Så jag kan inte göra något av ovanstående.

Jag bootar på en räddningsskiva, så jag kommer åt alla filer.

Men just skrivbordsbakgrunden hittar jag inte i Win 7´s filsystem.

Och det är inte en av bakgrunderna som är standard.

 

I XP vet jag var den ligger, men inte i Win7....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ingen aning om var just den filen ligger på din maskin, det kan ju skilja helt och hållet beroende på vad du har för mappar etc. på den disken.

 

Kanske du helt enkelt måste ta tjuren vid hornen och söka efter alla jpeg filer på hela disken och kopiera ut dessa?

I såfall använd *.jpg (Stjärna punkt jpg) om det är jpg annars fortsätter du med att söka efter *.bmp och övriga bildformat.

 

Tror nästan det hade varit bäst om du hade kunnat använda Total Commander (Portable?) till detta.

Mikael63 kan säkert ge tips om detta.

 

Har du försökt att reparera Windows installationen genom uppgraderingsalternativet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...