Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

byt batteri


Zero:D

Rekommendera Poster

Råkade glömma att datorn var på utan laddslad i och sen när jag starta datorn säger den bara "Byt batteri" och jag vet inte hur jag ska få bort detta.

kan någon vara snäll och hjälpa mig att få bort det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att återställa bios, om du manuellt har ändrat några inställningar där, så kommer dessa att försvinna förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade glömma att datorn var på utan laddslad i och sen när jag starta datorn säger den bara "Byt batteri" och jag vet inte hur jag ska få bort detta.

hmm... man kanske ska ha ström till datorn för att den ska fungera, stoppa in laddSladden kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade glömma att datorn var på utan laddslad i och sen när jag starta datorn säger den bara "Byt batteri" och jag vet inte hur jag ska få bort detta.

hmm... man kanske ska ha ström till datorn för att den ska fungera, stoppa in laddSladden kanske?

 

 

 

alla gör misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju testa att återställa bios, om du manuellt har ändrat några inställningar där, så kommer dessa att försvinna förstås.

 

jag är inte den smartaste om detta område skulle vara tacksam om du är lite tydligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt skulle datorn stängts av innan spänningen hos batteriet blivit skadligt låg .Den här typen mår inte bra av att urladdas för mycket.

 

Det är möjligt att det finns något bättre knep att få i gång batteriet..

 

Jag skulle plocka ur batteriet och under kanske ett dygn använda datorn utan batteri.

 

Man kan hoppas på att batteriet då återhämtar sig så pass att det kan laddas.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte den smartaste om detta område skulle vara tacksam om du är lite tydligare

 

Det var bara en tanke, men då får man gå in bios, och leta efter att återställa bios i grundläge.

 

Men det kan ju också hända att batteriet har gå ner för lågt i spänning, så att det behöver lte hjälp.

Kan du se om batteriet laddar som det ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...