Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lolan

LÖST Hur tar jag bort kod?

Rekommendera Poster

Jag har haft krångel med min Samsung S II under min utlandsvistelse. Nu har jag lyckats lägga in ett krav på kod när jag startar telefonen. Jag har Telenor och under koden står det Telenor.se. Efter en halv minut kommer kravet om kod tillbaka. Jag har koden men det är jobbigt med detta och undrar var jag går in för att ta bort detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För inaktivera telefonlåset gå till Inställningar > Säkerhet > Skärmlåsning > Slå in din kod > Ingen

Annars kan du i Säkerhet klicka på Lås automatiskt och välja någon längre tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag följde rådet och gick in på Inställningar > Säkerhet > Skärmlåsning. Efter detta kommer > Bekräfta PIN. När jag gjort det är > Ingen > inte aktiverat.

Problemet kvarstår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då kan jag tyvärr inte riktigt förstå det hela. För om du inaktiverat telefonlåset kan så låser ju inte telefonen sig. Jag kan inte heller tänka mig att det skulle vara SIM-koden eller?Vore bra ifall du kunde beskriva lite mer detaljerat (screenshots?) vad som händer.

Redigerad av Kranis-97

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte ännu lyckats få bort detta krav på kod. Nu har jag varit 4 ggr i en butik som tror att de lyckats få bort det men när jag kommer hem så finns det i alla fall.

Jag vet inte hur man gör en screenshots och trodde jag kunde lägga in en bild på "kodbilden" men det gick inte att lägga in bild här.

Bilden ser ut så här: Beige rutor med vita siffror. Överst står tid och datum och under står Telenor SE och nödsamtal.

Jag gick in på Inställningar > Säkerhet > Skärmlåsning > Slå in din kod > men > Ingen > var inte aktivt, (det står under: inaktiverad av administratör eller krypteringpolicy) eller uppgiftslagring)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ifall du inaktiverat skärmlås så ska det ju inte komma upp, vet inte riktigt tyvärr vad man kan göra mer än att återställa telefonen. Under Säkerhet i Inställningar kan du dock ändra efter hur långt tid den ska låsas (inställningen Lås automatiskt) och även om du ska kunna låsa med Strömknappen (inställningen Lås direkt med strömknappen)

Screenshots kan du förresten ta genom att hålla inne både mittenknappen och strömknappen samtidigt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack till alla som försökte hjälpa mig även om det inte gav resultat. Jag fick till slut göra en fabriksåterställning och då löste det sig. Det som förvånade mig var att alla kontakter var kvar i telefonen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att det löste sig!

Anledningen till att kontakterna finns kvar måste vara att de antingen ligger sparade på SIM-kortet eller att de tidigare backupats till exempelvis ditt Google-konto (om du har något)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För inaktivera telefonlåset gå till Inställningar > Säkerhet > Skärmlåsning > Slå in din kod > Ingen

Annars kan du i Säkerhet klicka på Lås automatiskt och välja någon längre tid.

Förstår inte! Gäller Galaxy S3.När skärmlåset är på kommer jag inte vidare. Och det skärmkoden jag inte vet. Jag misstänker att det har hänt när jag anslöt telefonen till win10 första gången. Har inte haft några problem tidigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...