Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med HP PROBOOK 4330s


marockan

Rekommendera Poster

hej

jag har problem med att få mus-paden att fungera vet inte riktigt vad som fått den att sluta

tidigare kunde man sätta på och stänga av musen när man tröck på den lilla ljuset uppe på vänster sida på paden

men ljuset har släckts nu och det går inte att trycka på den har försökt att komma på vad det är för fel men kommer ingen vart, och sen så har jag problem med fingerprint den verkar också ha lagt av någon som kan vara jätte snäll och hjälpa mig att få igång dem?:)

tack för all hjälp i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det i manualen?

 

På en riktigt gammal Acer byttes batteriet till ett annat som, visade det sig, var helt slut.

Då fungerade inte styrplattan eller det trådlösa nätverkskortet. Start utan batteri (eller med det förra) gjorde att det fungerade igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det i manualen?

 

På en riktigt gammal Acer byttes batteriet till ett annat som, visade det sig, var helt slut.

Då fungerade inte styrplattan eller det trådlösa nätverkskortet. Start utan batteri (eller med det förra) gjorde att det fungerade igen.

 

jag har ingen manual att kolla på den här datorn fick jag i present. och mus plattan slutade att fungera bara en sorglig dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kollat på manualerna jag har provat att uppdatera driver rutinerna fungerade inte och provade att återställa en gammal driver rutin de funkade inte heller vet inte riktigt vad som hindrar mus plattan att fungera:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kollat på manualerna jag har provat att uppdatera driver rutinerna fungerade inte och provade att återställa en gammal driver rutin de funkade inte heller vet inte riktigt vad som hindrar mus plattan att fungera:(

 

Har du testat att aktivera musplatta från symbolen i aktivitetsfältet eller från kontrollpanelen.Hos mig finns den funktionen under Egenskaper för musplattan ----Enhetsinställningar..

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att aktivera musplatta från symbolen i aktivitetsfältet eller från kontrollpanelen.Hos mig finns den funktionen under Egenskaper för musplattan ----Enhetsinställningar..

 

LARSAS

när jag kollar i enhetshanteraren->möss och andra pekdon-> synaptics ps/2 port TouchPad höger klickar på den och sen

->egenskaper under enhetsstatus står det "Den här enheten fungerar korrekt." jag har bifogat en bild här.post-56176-0-48305900-1361035302_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-71647600-1361041807_thumb.png

 

 

 

Det var det här jag tyckte du kunde testa att mixtra med inaktivera och aktivera för att kanske få igång musplattan.

 

Synapticsymbolen du dubbelklickar på för att komma hit finns nog om du trycker på den lilla upp-pilen nere till höger.(Aktivitetsfältet)

 

I enhetshanteraren var det inget konstigt vad jag kan se.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-71647600-1361041807_thumb.png

 

 

 

Det var det här jag tyckte du kunde testa att mixtra med inaktivera och aktivera för att kanske få igång musplattan.

 

Synapticsymbolen du dubbelklickar på för att komma hit finns nog om du trycker på den lilla upp-pilen nere till höger.(Aktivitetsfältet)

 

I enhetshanteraren var det inget konstigt vad jag kan se.

 

LARSAS

jag har installerat synaptics i datorn nu men den vägrar starta så de alternativ som du får upp har inte jag just nu:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har installerat synaptics i datorn nu men den vägrar starta så de alternativ som du får upp har inte jag just nu:/

 

Du kan alltså inte komma åt panelen från aktivitetsfältet nere till höger.symbolen finns inte.

 

Har du testat att komma åt synapticpanelen från kontrollpanelen som var det andra alternativet..Skriv mus i kontrollpanelens sökfält.sök och klicka mus så borde du komma dit.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltså inte komma åt panelen från aktivitetsfältet nere till höger.symbolen finns inte.

 

Har du testat att komma åt synapticpanelen från kontrollpanelen som var det andra alternativet..Skriv mus i kontrollpanelens sökfält.sök och klicka mus så borde du komma dit.

 

LARSAS

nej får inte upp exakt samma ruta som din. jag har bifogat bild på hur det ser ut på min fönster och jag får upp en ruta när jag trycker på mus i kontroll panelen har bifogat bild på det med

glömde att nämna när jag startar datorn så står det " ingen mus upptäckt tryck f1 för att fortsätta f10 för bios system" men när jag kollar i datorn så ser man att det står att "pekdonen fungerar korrekt"

post-56176-0-50163900-1361080511_thumb.jpg

post-56176-0-83632300-1361080500_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går det inte att aktivera musen på det sättet jag ville prova..Jag vet inte vad som hänt.Du har ju installerat om drivrutinen och även testat en äldre version

 

Man kan ju alltid testa med att återställa datorn till ett tidigare tillfälle då touchpadden fungerade .Vi får se om någon kommer på en vettig lösning

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går det inte att aktivera musen på det sättet jag ville prova..Jag vet inte vad som hänt.Du har ju installerat om drivrutinen och även testat en äldre version

 

Man kan ju alltid testa med att återställa datorn till ett tidigare tillfälle då touchpadden fungerade .Vi får se om någon kommer på en vettig lösning

 

LARSAS

funderar på att omformatera datorn det kanse löser problemet annars får jag lämna in datorn på lagning så får nån fixa både touchpaden och fingerprinten :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du laddat ned och installerat alla nödvändiga nyare drivrutiner?

 

Bl.a. följande:

 

Validity Fingerprint Sensor Driver

Synaptics TouchPad Driver

HP 2.4 GHz Wireless Optical Mobile Mouse?

Intel Management Engine Interface (MEI) Driver

Intel Chipset Installation Utility

 

http://h20000.www2.h...eriesId=5045444

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej! Min data har krashat nu och jag kan system återställa den men jag har ingen återställnings cd. Måste jag ha en cd för det? Det är ju en skol data också så jag kan inte lämna in på lagning för då ser dom att det är en liten buckla i tangentbordet :D hjälp tack! Men jag tror inte det är för att jag har slagit i den för en annan kompis har gjort det flera gånger och det har inte hänt nåt med hans data. När jag fick min data så krashade den första dagen nästan så det har hänt innan men då lämnade jag in den för jag hade inte rört den typ. Hjälp tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Haunkey!

 

Är det en HP Probook 4330s du har också?

 

Det finns olika sorters återställningar. En systemåterställning där man backar systemet till hur det såg ut för ett par dagar sedan och en återställning till leveransskick. Till det förstnämnda behöver man ingen CD eller liknande, men till det andra behöver man det om det inte finns en återställningspartition. På HP-datorer brukar det finnas en återställningspartition men skolan kan ju ha gjort något så den inte är kvar.

 

Vad är det för problem med din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja jag har en sån data :) när jag går in på datan så kommer windows logga och så fryser den där, 5-10 minuter senare så kommer en start reparation och så söker den igenom datan men sen står det att den inte kan reparera datan automatiskt och så finns det två alternativ.

1. typ kolla nån diagnos hur sökningen var.

2. kolla återställnings alternativen.

Så går jag in på återställnings alternativ och så kommer det fram 5 olika tror jag om olika återställningar

Och en av dom är system återställning, jag vill gärna veta om man kan återställa den utan cd :) det är problemet :D förstår du inte så är det bara att fråga :D tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En systemåterställning backar systemet till hur det såg ut för några dagar sedan och det krävs ingen CD för att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte det men det gick inte för jag hade ingen tidpunkt att backa den till sa datan :/ och om jag ska återställa datorn helt så måste jag ha en cd tydligen och det kanske jag kan fråga från skolan om jag kan kan få en sån cd och återställa den för jag vill inte lämna in den i skolan för den tar så lång tid att reparera. Så jag frågar om jag kan få en cd för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att kolla om det går att återställa datorn till leveransskick på det sätt som HP beskriver i manualen: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?lang=en&cc=us&contentType=SupportManual&prodTypeId=321957&prodSeriesId=5045444

"Getting Started HP Notebook - Windows Vista and Windows 7" Kapitlet "Backup and Recovery"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag hittade det och det stod att om jag inte hade nån cd så skulle jag köpa en sådan och sen återställa datorn. Så jag får väl lämna in datorn till skolan och hoppas dom inte märker bucklan i tangentbordet :D och tack för all din hjälp, Det hjälpte ska du veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövade du detta?

f11 recovery tools: You can use the f11 recovery tools to recover your original hard drive image.

The image includes the Windows operating system and software programs installed at the factory

från sidan 50 och med fortsättning på slutet av sidan 51.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstod inte det helt ut men under står det att om du inte kommer in på datorn så får du köpa en windows 7 cd :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat om det händer något när du trycker på F11 upprepade gånger precis efter att du har satt på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...