Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 10 och Windows 8


kjohl

Rekommendera Poster

Om du har 32-bitars Windows 8 så är det alltid 32-bitars Internet Explorer.

 

Om du har 64-bitars Windows så gäller att Internet Explorer som startas från skrivbordsläget har som standard sin huvudprocess (samordnande process) i 64-bitars mod medan varje flik har en process som kör i 32-bitars mod. Den Internet Explorer som körs från startsidan (den med fyrkanterna) är 64-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte svaret riktigt!

 

Problemet är att för att använda en tjänst från Skatteverket måste det ske med 32bitars IE . Min W8 är 64bitars. Betyder ditt svar att IE byter mellan 32 och 64 bitar efter behov?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att använda tjänsten om du startar IE från skrivbordet och inte från startsidan?

Om det i alla fall inte går så pröva med en annan webbläsare som Firefox eller Google Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man se om man har 32-bitars eller 64-bitars IE 10?

Hjälp-om internet Explorer uppe i menyfältet där ser du vilken version du har, samt om det är 32 eller 64-bitars IE..:thumbsup:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, där står bara version. Kanske gör det det bara i W8pro?

På Startskärmen skriver du winver, trycker eller klickar på Appar och trycker eller klickar sedan på winver.exe. då ser du om du har 32 eller 64 bitars windows om det är 64 bitars så har du troligtvis 64 bitars IE...Men.. Har du startat 64-bitars versionen av IE?

c:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

 

eller 32-bitars?

c:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

 

noterat:Som standard startas IE:s huvudprocess i en 64-bitarsprocess men alla flikar körs i 32-bitarsläge. Ett sätt att aktivera 64-bitars flikar är att aktivera "Enhanced protected mode" (utökat kernelläge eller utökad skyddat läge på svenska) under Avancerade inställningar i Internet-alternativ, glöm inte att starta om datorn för att det ska börja gäll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

På Startskärmen skriver du winver, trycker eller klickar på Appar och trycker eller klickar sedan på winver.exe. då ser du om du har 32 eller 64 bitars windows om det är 64 bitars så har du troligtvis 64 bitars IE...Men.. Har du startat 64-bitars versionen av IE?

c:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

 

eller 32-bitars?

c:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

 

noterat:Som standard startas IE:s huvudprocess i en 64-bitarsprocess men alla flikar körs i 32-bitarsläge. Ett sätt att aktivera 64-bitars flikar är att aktivera "Enhanced protected mode" (utökat kernelläge eller utökad skyddat läge på svenska) under Avancerade inställningar i Internet-alternativ, glöm inte att starta om datorn för att det ska börja gäll

 

Hur jag än gör, kommer jag bara till rutan med "Explorer 10" Ingen uppgift om antal bitar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag än gör, kommer jag bara till rutan med "Explorer 10" Ingen uppgift om antal bitar!

Min erfarenhet av Windows 8 är att det är så i Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att för att använda en tjänst från Skatteverket måste det ske med 32bitars IE . Min W8 är 64bitars.

Vad är det för tjänst?

Jag hade inget problem med att logga in på Skatteverkets tjänster för privatpersoner med min Telia e-legitimation.

Jag har 64-bitars IE10 i Windows 7 x64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man se om man har 32-bitars eller 64-bitars IE 10?

Om du sätter muspekaren på IE ikonen i Aktivitetsfältet, eller i mitt fall Quick Launch, så visar en popup om det är 64-bitars IE.

 

post-9397-0-70997300-1362735814_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar denna tråden lite! Jag kör IE10 i Windows 7 x64 och jag undrar hur man gör så att man kan få både 32 och 64-bitars varianten av IE inne på startmenyn så som IE9 hade?

 

Det skiljer bara ~5kb mellan 32-bitars och 64-bitars av IE10 men det står inget mer..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...