Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[LÖST] uTorrent


Amandus

Rekommendera Poster

Jag har installerat uTorrent men den finns inte men ändå finns den, nu har jag satt ikonen på aktivitetsältet och den fungerar men jag hittar den inte i program mapparna eller om jag söker eller via kör, väldigt konstigt.

 

Någon som vet hur jag kan lokalisera programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh.. man hade visst inte det valet när man installerar µTorrent, sorry!

 

Men default sökväg verkar vara:

C:\Users\[användarnamn]\AppData\Roaming\uTorrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar som att det blir typ en sådan "portable".

Alltså att man installerar allt i en mapp tillhörande en användare, ex. ett USB-minne utan att söla ner Windowskatalogen, registret osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har den i Startskärmen (gamla Metro) och klickar jag på ikonen i Startskärmen så startar uTorrent i skrivbordsmiljön.

Jag kan också i Startskärmen bara skriva to eller ut och då dyker uTorrent ikonen upp.

 

Sökvägen hos mig är denna: C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe

och jag har även skapat en genväg på skrivbordet utifrån den genom att högerklicka på programfilen och välja Skicka till > Skrivbord (skapa genväg).

 

Från denna sökväg C:\Users\[användarnamn]\AppData\Roaming\uTorrent

kan jag inte skapa en genväg, programmet finns inte där, endast annat uTorrent krafs.

 

Så det borde väl nästan betyda att det finns två sätt att installera den på då, varav det ena som "portable"?

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka val som dök upp vid installationen.

 

Kanske prova att installera om den med andra inställningar, möjligen skall du först avinstallera den förra?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det borde väl nästan betyda att det finns två sätt att installera den på då, varav det ena som "portable"?

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka val som dök upp vid installationen.

 

Jag prövade att installera µTorrent på en dator där det inte tidigare varit installerat och det var då den föreslagna sökvägen C:\Users\[användarnamn]\AppData\Roaming\uTorrent dök upp. Givetvis torde man kunna ändra/bläddra fram till en lämpligare plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt en ikon på start och en på aktivitetsfältet, så det får vara så jag är nöjd nu. Tackar för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag prövade att installera µTorrent på en dator där det inte tidigare varit installerat och det var då den föreslagna sökvägen C:\Users\[användarnamn]\AppData\Roaming\uTorrent dök upp. Givetvis torde man kunna ändra/bläddra fram till en lämpligare plats.

Jag har exakt samma problem som trådskaparen, fast jag har win 8.1 pro sve.

Jag bara startade exefilen men fick ingen förfr var den skulle läggas. finns ingen genväg men öppna jag en Torrent:s så startar Utorrent automatiskt. Givetvis kollat läggtill/ta bort program, men finns inte där. även ett avinst-program mne det visas inte där heller. Även gått in på "sök" mne datorn få inte fram nåt?

Hur hitta jag programmet för avinst? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

I Startmenyn > klicka på app-pilen som pekar nedåt, längst ned  till vänster på Startskärmen > i listan över appar som finns installerad på din dator bör du se uTorrent.

 

post-73434-0-33433800-1433434815_thumb.png

post-73434-0-05792800-1433434834_thumb.png

 

Högerklickar du på denna kan du välja att tex. fästa den på Start eller bara klicka som vanligt och köra den direkt.

 

Att skapa en genväg till skrivbordet kan du göra på bl.a. detta sätt:

om du öppnar Filhanteraren och navigerar till

 

C:\Users\Ditt namn\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe

Det kan stå följande också på svenska när du navigerar:

C:\Användare\Ditt namn\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe

 

Där högerklickar du på uTorrent.exe och väljer skicka till Skrivbord (skapa genväg).

 

Obs. att du kan få bocka i Visa Dolda objekt i Filhanteraren > Visa menyn för att AppData mappen skall kunna visas.

 

post-73434-0-60965300-1433437028_thumb.png

 

Avinstallation sker via Kontrollpanelen > Program > uTorrent => Avinstallera

(Du högerklickar på Windowsflaggan på skrivbordet > väljer Kontrollpanelen eller

i Start så skriver du bara kontroll > i listan väljer du Kontrollpanelen).

 

Eller missuppfattade jag frågan?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 2.2.1  som är bra/stabil enligt många och så slipper man en massa reklam å annat bjäfs som följer med de senaste versionerna som jag inte gillade alls och stör.

Lägger sig i "C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe"

 

Detta gäller Win 7 ultimate 64bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...