Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Access + Win2000 Server = Problem


Mattias Olsson

Rekommendera Poster

Mattias Olsson

Hej.. jag har problem att få en, eller rättare sagt alla accessdatabaser att fungera på våran win2000 server. Slänger jag över databasfilerna på min egen burk funkar allting perfekt. Det är inte rättigheterna som är problemet, det vet jag. Nån annan som har en aning om vad som kan vara fel? Här kommer felmeddelandet:

 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x51c Thread 0x7b0 DBC 0x22a2024 Jet'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Olsson

Vet inte om det hjälper, men om jag gör en ODBC-koppling så får jag detta felmeddelande:

 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

 

 

/Mattis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Olsson

Vet inte om det hjälper, men om jag gör en ODBC-koppling istället så får jag detta felmeddelande:

 

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

 

 

 

/Mattis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Olsson

Det har jag inte heller. Så pass erfaren är jag :) Det är bara på våran webbserver som det strular. Sätter jag däremot Application Protection till Low (IIS Process) i IIS:en så funkar det.. hur j***a sjukt som helst. Det behöver jag inte göra när jag kör lokalt på min egen dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...