Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräpposten i Windows 8 Mail


FluH

Rekommendera Poster

E-postprogrammet i Windows 8 är ordentligt avskalat och valmöjligheterna undangömda. Hur i allsin dar kan jag exempelvis fånga upp all den spam som bombarderar mig dagligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du appen för mejl på startsidan i Windows 8?

Enligt http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-ecoms/does-the-windows-8-mail-app-include-an-integrated/6cf819b4-1c1c-4c0a-84c8-4a598565d23d utförs alla inställningar på den mejlserver där mejlen finns, dvs på hotmail.com om man har hotmail som mejladress, på Comhems webbmail om man har comhem som mejladress osv.

 

Det går ju utmärkt att installera ett bättre mejlprogram i Windows 8 på samma sätt som i tidigare Windows-versioner om man föredrar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Den här appen för mail i Windows 8 är ju rena snurren. Gång på gång ställs man inför problemet var man ska klicka för att få någonting gjort. Hur skriver man t.ex. ut ett mail?

Om jag byter e-postprogram och kör med något som ser mer normalt ut, vad händer då med kontoinställningarna i appen? Ringde ComHem. Enligt dem måste man installera ett särskilt spamprogram...

Har nu kört Windows 8 några veckor. Tillbakagång för oss som använder mus och tangentbord. Egentligen två operativsystem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mejlappen ändras ju inte för att du installerar ett riktigt mejlprogram. Men om du inte tänker använda mejlappen kan du ju ta bort kontot från den för att vara säker på vad som händer med dina mejl.

 

Varför ett särskilt spamprogram skulle behövas just i Windows 8 kan jag inte förstå.

 

Det är många som bara använder app-sidan som en startsida där det enda de gör är att klicka på "Skrivbord".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...