Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"stulen" bredbandseffekt


Solspindeln

Rekommendera Poster

Något program tar min halva bredbands effekt. Har 100 i felsäkert läge, men bara 45 i normalläget.

Vet nån om något program så jag kan se vilket program i min dator som stjäl effekt?

Har kollat brandväggen och Emisoft Anti-malvare.

 

Jag TACKAR! på förhand.

 

Solspindeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med wireshark och se vad det är som slukar all bandbred, finns många guider där ute för hur du ska gå tillväga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl inte Shockwave Flash aktivt i webbläsaren?

Ska bara vara aktivt just när du vill kolla film/video eller om du gillar reklamen.

Om ovan rad inte gäller just nu Inaktivera Shockwave Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också testa att uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet. Det skulle kunna vara dem som spökar, om inte så skadar det inte i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Jag har erfarit att boven oftast är "toolbars" som installerats i webbläsarna medvetet eller omedvetet som stjäl bandbredd.

Har varit med om att uppstarten av datorn fördröjs av att någon eller några toolbars autostartat och sprungigt ut på nätet.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jan, det ska jag kolla. Zonealarm har lagt in sin toolbar och som jag jobbar på att få bort. Det är en MYCKET dålig känsla jag får av zonealarm.... de var Kanon förut men någonting har hänt.... kanske blivit uppköpta och så är det andra riktlinjer som gäller.

En enkel portkollare som jag blev tipsad om är Nirsofts.net,s CurrPorts som passar ett spån som mig, är riktigt rudis.

WireShark var en proffsmaskin som fick huvudet att snurra ett par varv, jäklar att den var för avancerad... jag kollade på instruktionsvideon.... men.....

Sen har jag AKAMAITECHNOLGIES.COM som håller på retar gallfebern på mig med att promt ansluta till min FireFox..... det retar mig något så infernaliskt!!!!

Det tar upp så mycket tid att hålla "böös" borta att jag inte hinner utveckla datorkunskaperna... men men man lär av allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jan, det ska jag kolla. Zonealarm har lagt in sin toolbar och som jag jobbar på att få bort. Det är en MYCKET dålig känsla jag får av zonealarm.... de var Kanon förut men någonting har hänt.... kanske blivit uppköpta och så är det andra riktlinjer som gäller.

En enkel portkollare som jag blev tipsad om är Nirsofts.net,s CurrPorts som passar ett spån som mig, är riktigt rudis.

WireShark var en proffsmaskin som fick huvudet att snurra ett par varv, jäklar att den var för avancerad... jag kollade på instruktionsvideon.... men.....

Sen har jag AKAMAITECHNOLGIES.COM som håller på retar gallfebern på mig med att promt ansluta till min FireFox..... det retar mig något så infernaliskt!!!!

Det tar upp så mycket tid att hålla "böös" borta att jag inte hinner utveckla datorkunskaperna... men men man lär av allt.

Den typen av "otrevligheter" brukar installera sig i Firefox.

Och jag har lyckat rensa bort en del genom att skriva

about:config

i adressraden, genast klicka mig förbi alla varningar och gå igenom varenda rad

misstänkta rader klickar man på, sedan högerklickar och väljer modifiera

och raderar strängvärdet, dvs det som står till höger tas bort

OBS bilden visar bara ett exempel, jag tänker inte ta bort det som står till höger på den markerade raden => https://addons..........

har ingen irriterande skit i min Firefox.

Kanske beroende på att jag har

Ghostery installerat

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/ghostery/

Hostfil från MVPS

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Normalt har Shockwave Flash inaktiverat

och kör en Arne Exton linuxrelease....

post-42633-0-35673000-1359928841_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och Bugar!... och fördjupar jakten på BÖÖS i burken... nära ett paranoit tillstånd.... men älskar det... HaHa!

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...