Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows update har slutat fungera(win 7)


Nigge

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag sitter inte vid "rätt dator" just nu, så ursäkta om lite fakta saknas...Men iaf.

Jag har haft lite strul med att vissa spel inte går att starta via steam, därför tänkte jag kolla om det fanns några uppdateringar för windows.

Jag startade windows update och det enda som syntes där var:

#elementModuleHeaderText#

 

#actionCustomerInstallImportantText#

 

#actionCustomerInstallImportantText#

 

 

Det finns även en knapp utan text man kan trycka på, trycker man där kommer man till licenstexten för microsofts program för borttagning av skadlig programvara (troligtvis för att det finns en installation av det i updatefunktionen...

 

Jag har naturligtvis googlat detta, och fått tips om att köra microsoft fix it... detta har jag gjort, och den påstår att den hittat lite fel som den rättat till...

 

Men problemet kvarstår, jag har kört både antivirus scanning samt adaware scanning... Men inte hittat något.

 

 

 

 

Hjääääälp;-)

 

 

 

 

(Jag har naturligtvis en laglig kopia av windows, som är validerad/aktiverat och klar)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställning har jag kikat på, klantig som jag är har jag inte skapat någon återställningspunkt... de som är skapade är skapade för enbart någon dag sedan, vilket knappast lär hjälpa...

 

Ska testa windows repair dock

Tack:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att göra en Systemåterställning innan du röjer med Windows Repair :)

 

Aah, du menar SÅÅÅÅÅ ;-)

ATt skapa en återställningspunkt först..=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du googlar på elementModuleHeaderText så får du upp andra som har fått samma fel. Jag har inte tid nu att gå igenom vilka sidor som verkligen innehåller ett svar, men förhoppningsvis går det att hitta något vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag har googlat igenom dessa, och testat "allt" som kommit upp, men de flesta har tipsat om windows fix it... detta har inte hjälpt(jag kan självklart ha missat något)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört systemfilsgranskaren och System Update Readiness Tool enligt http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_update/element-module-header-text-shows-in-updates/0b31bd2c-c82c-45ea-aa35-4b9829d2de07?msgId=5f686b36-8627-41a9-aad9-768abe6ab2f7 ?

 

Omregistrering av komponenter mm:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_update/microsoft-update-showing-blank-screen/a32260cc-6cd6-4150-8eb6-227948f7a646

 

När fungerade Windows Update?

Vad har du gjort i datorn sedan dess, installerat eller avinstallerat något program eller drivrutin, gjort någon systemåterställning, kört registerstädning?

 

Det är drivrutinsproblem i tråden http://social.microsoft.com/Forums/is/genuinewindows7/thread/d8902a6a-1535-494c-af85-437047374d9b .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med gamla drivrutiner som kan ställa till det på olika sätt - SlimDrivers - kan du kolla och installera nya drivisar gratis

 

Som vanligt gör alltid en ny systemåterställnings punkt före ändringar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för alla vänliga svar, jag minns imte när det slutade fungera... Är sällan inne på update... Så kan ha varit några veckor, det enda jag gjort är att koppla in en till bildskärm, det är allt... Inte installerat spel eller program eller nånting... Märkligt märkligt.

 

Har inga toolbars installerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat Slim drivers, allting är grönt nu.

Men fortfarande samma resultat i update...

Har även återställt internet explorer inställningar...

Fortfarande samma resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kör IE9

 

Loggen är dessvärre för stor att ladda upp "någonstans" (som jag vet om iaf)

 

Har du något tips om plats att ladda upp? eller är det någon speciell del du behöver se?

 

(den är på 2.9 mb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är relativt säker att jag redan prövat Cecilias tips, dessvärre...

 

Och ja en reparationsinstallation är den "enkla vägen"... Dessvärre (nu kommer det låta precis lika fishy som alltid när folk hävdar att de har legala kopior)...

jag har ingen windows skiva, windows licensen är däremot HELT laglig (ett avtal med MSDNA, som gör att jag har rätt att använda licensen, men då jag bytt arbetsplats, har jag ej längre rättighet att ladda ned på nytt)...

 

Därav har jag ingen skiva att återställa med...

Det kan jag naturligtvis ordna på något sätt men tänkte att det kanske finns fler "quick fixes" :-)

 

Jag har när jag kör windows fixit osv fått meddelande om att Windows repair är korrupt, men att programmet har rättat till detta, men ingenting verkar göras...

 

(Har även ett annat problem, som jag inte vet om det har NÅGONTING med saken att göra... men vem vet)

Jag har installerat ett spel via STEAM (Football manager 2013), som helt plötsligt vägrar starta... Jag kollade i registret, för att se om jag kunde rensa bort något där inför en ominstallation av spelet. Men upptäckte då att det inte finns något i registret för det spelet...

 

Kanske något kan vara fel med registret, som även påverkar windows update(tänkte jag)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River" Kräver att du har en fungerande licens förstås men iaf är det garanterad ren kod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kör IE9

 

Loggen är dessvärre för stor att ladda upp "någonstans" (som jag vet om iaf)

 

Har du något tips om plats att ladda upp? eller är det någon speciell del du behöver se?

 

(den är på 2.9 mb)

Har du kunnat konstatera om det finns filer i den som inte kunde repareras?

Se felsökningsdelen på Microsoft-sidan.

 

Om det är så finns det ju en viss risk för att hårddisken har börjat bli dålig. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Se till att ha säkerhetskopior på alla viktiga filer först och främst eftersom det finns en viss risk för att hårddisken plötsligt blir sämre och Windows inte kan starta längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River" Kräver att du har en fungerande licens förstås men iaf är det garanterad ren kod

 

Vad menar du med detta? :lol:

Ursäkta dumma frågan:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

"Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River"


Windows 7 USB/DVD download tool:
www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Windows 7 – iso-filer
Windows 7 Professional med SP1, x86, svenska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59271.iso

Windows 7 Professional med SP1, x64, svenska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59273.iso

Windows 7 Professional N med SP1, x86, svenska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59418.iso

Windows 7 Professional N med SP1, x64, svenska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59424.iso

Windows 7 Home Premium med SP1, x86, ­engelska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-58996.iso

Windows 7 Home Premium med SP1, x64, ­engelska: msft.digitalrivercontent.net/win/X17-58997.iso

Windows 7 Ultimate med SP1, x86, engelska:
msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59463.iso

Windows 7 Ultimate med SP1, x64, engelska:
msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59465.iso

 

 

[Edit] Windows 7 Professional x86, x64 på engelska se inlägg #30 nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett exempel på hur jag gjorde en reparation genom uppgraderingsalternativet.

Se denna tråd inlägg #4 och #5 http://eforum.idg.se...ost__p__1557704

 

Obs. för att kunna uppgradera så måste du ha befintligt Windows igång och sedan öppnar du utforskaren och kör Setup.exe från Windows Ultimate DVD-skivan (om du inte har autostart aktiverat så startar det automatiskt.

 

Vid uppgraderingsalternativet (som man också kan reparera med) så måste du välja samma språk och 32 eller 64 bitars som redan är installerat på systemet, annars fungerar inte Uppgraderingen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en windows installationsskiva kan du bortse från detta inlägg annars får du bränna en ifrån ISO som finns på Digital River (måste vara samma windows som du har installerad) sedan kan du ju följa mitt inlägg #18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...