Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP Home är låååångsamt


VIM

Rekommendera Poster

Hej igen, jag hoppas detta är rätt forum. Jag kör XP Home SP3 och datorn måste nästan vevas fram. Nästan varje bokstav dröjer någon sekund innan den kommer upp på skrivbordet. IE 8 låser sig ofta och går ibland inte att avsluta. Länkar tar evigheter. Vissa program svarar inte (står så i menyraden.) Jag har använt alla de olika tips om "långsam dator" som man ofta finner i tidningar m.m. Jag har laddat ner "MS Security essentials" m.m.

Det hela verkar hopplöst varför jag hoppas att någon/några kan tipsa mig om hur och vad som ska göras. OBS!!! inga fackuttryck då ni har att göra med en datorokunnig "gubbe"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags köpa ny dator?

nu övergår jag tyvärr till fackuttryck så du nog inte ska läsa mera, jag har härmed varnat dig :rolleyes:

 

Stäng av tillägget Shockwave Flash i din webbläsare (=Internet Explorer)

 

Du kör Internet Explorer 8 som låser sig, kanske prova ladda hem och installera Firefox?

 

Ladda hem, installera och kör alla program på den här sidan.

Det ena efter det andra.

Glöm inte att installera MVPS hostfilen.

https://sites.google.com/site/ceblstockholm/

Installera Ghostery

http://www.ghostery.com/

Och hjälper inte detta:

Backa upp allt du vill ha kvar på tex USB minne.

Formatera sedan hårddisken, installera om XP och alla drivare.

Och alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på allt olämpligt som finns i datorn enligt //eforum.idg.se/topic/340050-svar-till-moderator-cecilia-fran-vim/ så är det inte direkt oväntat att datorn är långsam.

 

Jag stänger denna tråd så länge som datorn behandlas i ovanstående tråd för det är olämpligt att hålla på med andra undersökningar så länge som datorn är infekterad.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...