Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går detta?


Johan A.

Rekommendera Poster

På ett jobba kör vi Outlook mot Exchange. Tyvärr har vi ganska begränsat utrymme på servern så då och då får jag flytta mail från servern till en lokal PST-fil.

Hemma kör jag Mac Mail, men det händer ibland att jag vill ha tillgång till något mail jag flyttat till PST-filen. Men hur gör man det bäst?

Vill ogärna hålla på att kopiera filen varje eftermiddag eller ha den den på ett USB-minne som kan tappas bort. Inte heller blir det speciellt bra att skicka vidare alla mail till min privata mail.

Så, om någon har ett förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det jobbrelaterad post som tar utrymme och posten ska ligga kvar på Exchange så bör ju arbetsgivaren skruva upp tillåtet utrymme.

Är det meningen att jobbrelaterad post ska sparas undan i ex. en projektmapp på en filserver så får man kanske göra det och på så vis begränsa mängden på Exchangeservern.

 

Är det privat post som stjäl utrymme så är det ändå kanske enklast att skapa en regel som vidarebefordrar brevet till sin privata och sedan radera det permanent (ej till borttaget där det också stjäl plats).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde väl kunna dela ut filen på dropbox?

Bra idé. Det skulle jag kunna testa också, att i Outlook peka direkt på Drobpox-mappen.

Men trådskaparen har ju även Mac Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé. Det skulle jag kunna testa också, att i Outlook peka direkt på Drobpox-mappen.

Men trådskaparen har ju även Mac Mail?

 

Det med Mac Mail reflekterade jag inte över. Men han verkar ju använda sin pst-fil i dag redan. Undrar hur han gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Det med Mac Mail reflekterade jag inte över. Men han verkar ju använda sin pst-fil i dag redan. Undrar hur han gör...

 

Ja, det är ju just det som är problemet. Jag kan inte använda min PST-fil i Mac Mail utan jag måste konvertera den till ett format som Mail förstår. Att då behöva göra detta för alla mail varje gång jag vill byta från Outlook är inte roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...