Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jensej

HTML form -> URL + Parameter

Rekommendera Poster

Testat detta nu och istället för att komma tillbaka till samma formulär fastnar jag nu igen vid progressbar sidan utan att jobbet startar. Mycket märkligt att detta ändrades för jag jämförde koderna och dom ser ju likadana ut :S Utan / gav samma resultat.

Varför har din fil htm som ändelse och inte html btw?

Spelar det nagon roll om vi skulle ha olika java versioner installerade eller sa? Har förresten provat i firefox ocksa men samma sak där

Nu hittade jag nagon som kanske kan vara intressant. Gick in via menyn i firefox och plockade fram webbkonsol och felkonsol.

Far upp dessa meddelanden...

post-52478-0-25876100-1362064214_thumb.png

Redigerad av Jensej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

htm eller html spelar egentligen ingen roll

Jag har inte Java installerat på den webbservern (testar mot en vanlig asp-fil) så versionerna ska inte spela någon roll :-)

Testa att ändra denna rad:

$.post($url, function(data) {

till:

$.get($url, function(data) {

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

htm eller html spelar egentligen ingen roll

Jag har inte Java installerat på den webbservern (testar mot en vanlig asp-fil) så versionerna ska inte spela någon roll :-)

Testa att ändra denna rad:

$.post($url, function(data) {

till:

$.get($url, function(data) {

Samma resultat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu, då vet jag faktiskt inte vad som inte lirar sad.gif

Misstänker att det har något med hur java-applikationen anropas, men jag kan ytterst lite om java så jag har svårt att hjälpa till mer med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Attans, kan inte heller fatta varför det inte funkar.

Far väl ge upp förhoppningen om att lösa det pa detta sätt... :(

Om jag skulle skita i progressbar osv och bara skapa en ny html sida som jag lägger i samma mapp som jag sedan pa nat sätt länkar till istället för att komma till denna xml sida som dyker upp efter utfört jobb. Skulle det vara ett alternativ eller har vi samma problem där?

Har rakat radera min gamla html som fungerade fram tills vi började trixa med progressbar osv och nu när jag försöker kopiera koden fran #18 sa far jag den inte att funka.

Skulle du kunna skapa en zip fil med den gamla fungerande koden sa jag iaf har nagot som fungerar? Alltsa den koden där alla parameterar med args=--contexts%20 osv fungerar och där jobbet blir utfört och där jag till slut far upp denna xml kod pa skärmen.

Ater igen tack för all hjälp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
Skulle du kunna skapa en zip fil med den gamla fungerande koden sa jag iaf har nagot som fungerar? Alltsa den koden där alla parameterar med args=--contexts%20 osv fungerar och där jobbet blir utfört och där jag till slut far upp denna xml kod pa skärmen.

Här är en version som skickar inmatad data till java-applikationen. Den kommer att visa en "vänligen vänta"-text när man klickar på submit-knappen och sen kommer din java-applikation att visa XML:en när den är klar

http://eforum.kicks-...340017_Send.zip

Kom på att det kanske funkar med en iframe-lösning (vilket jag brukar försöka undvika).

Testa först med denna:

http://eforum.kicks-ass.net/demo/340017/340017_iframe.zip

Redigerad av Cluster
Iframe-version

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fan va grym du är! Nu funka det klockrent :D

Nu ska jag bara försöka styla till sidan lite, vill t.ex att progressbaren ska ladda sadär snyggt som den gör i din demo. För mig har den bara gra färg.

Tusen tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...