Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Beställningsproblem


baaartil

Rekommendera Poster

Halloj alla.

 

Är det någon som kan förstå detta???

Tänkte så här i grevens tid köpa W8 men kommer inte förbi det där med betalningen.

 

Skulle beställa igår och då funkade det inte så jag testade idag igen med samma resultat (se skärmklipp).

Har försökt med två olika kort, både mitt vanliga kort som jag betalar i affärer med samt även med mitt kreditkort men samma resultat hela tiden.

 

Kan det vara något i antvirusprogrammet eller i brandväggen som blockerar???

Har Avast free antvirus och Windows brandvägg.

 

Någon som kan ha en hint om vad det är som kan hänga upp sig???

 

Bästaste hälsningar,

Bertil

post-126546-0-15136600-1359482068_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det blir för felmeddelande om man skriver postnumret på fel sätt, men det är i alla fall ett vanligt misstag. Postnumret måste skrivas som 123 45, dvs med mellanrum mellan tredje och fjärde siffran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Cecilia, jag skrev mitt postnummer på det sättet 252 77 men som sagt så kommer jag inte vidare.

Båda korten jag testade med är aktiva och pengar finns det på dem så det är något annat som hänger upp sig.

 

Tacksam om någon här på Eforum kanske skulle kunna hjälpa mig reda ut det här innan imorgon den 31:a.

 

Bästa hälsningar,

Bertil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, hur kan jag ändra rubriken på tråden så att det framgår att det är W8 som jag har beställningsproblem med.

Har ju bara idag samt morgondagen på mig för att få W8 till priset ab 279 SEK:

 

Bästa hälsningar,

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namnet som står under betalningsinformation skall, tror jag, vara skrivet precis som på bankkortet.På mitt Visa skrivs det med versaler,kanske annorlunda med Master Card.

 

Du får backa till steget då kortdata matas in och kolla allt igen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis så är väl korten verified by visa ?

 

Brukar skapa dessa problem om de inte är det.

 

Handla i butik går bra men inte på nätet på vissa sidor.

 

Men kan ju vara något annat?

 

http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/saker-handel-med-kort/verified-by-visa-mastercard-securecode/index.htm

 

http://www.visa.se/se/visa_varje_dag/betala_sakert_on-line/verified_by_visa.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad det blir för felmeddelande om man skriver postnumret på fel sätt, men det är i alla fall ett vanligt misstag. Postnumret måste skrivas som 123 45, dvs med mellanrum mellan tredje och fjärde siffran.

 

 

Njae, INTE mellanrum är det vanligaste ute i svängen

Det är vi i Sverige som kör med mellanslag mellan 3e o 4e siffran

Och inte ens det i de flesta elektroniska fall'Det SKALL då vara UTAN mellanslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj alla.

 

Har testat både med och utan mellanslag på postnummer men med samma resultat..

 

@LARSAS, nu när jag tittar efter så är mitt namn helt skrivit med versaler på kortet, alltså OLSSON BERTIL och "inte" Olsson Bertil.

 

@Vedex, båda mina kort är MC och från Swedbank vilket är den enda bank jag har.

Tidigare så hade de ju Visa men har nu bytt ut även betalkorten mot MC.

 

@Glimmer, har läst tidigare när jag kollade att det SKALL vara med mellanslag i det här fallet när man skall beställa W8 på det här sättet.

 

@Alla, nu skall jag testa som LARSAS skrivit och skriva mitt namn med VERSALER och se vad som händer.

 

Ett stort TACK till alla er som gett svar på min fråga och hoppas att allt löser sig nu.

 

Bästaste och Finaste hälsningar,

 

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis så är väl korten verified by visa ?

 

Brukar skapa dessa problem om de inte är det.

 

Handla i butik går bra men inte på nätet på vissa sidor.

 

Men kan ju vara något annat?

 

http://www.swedbank....ecode/index.htm

 

http://www.visa.se/s...ed_by_visa.aspx

Kolla att du har detta aktiverat, annars blir det problem att handla via nätet på dessa typer av kort.

En säkerhetslösning helt enkelt.

 

I Swedbank länken finns en instruktion samt länk till hur du loggar på och skaffar "Verified by Visa" och du skall då även välj en personlig kod som gäller just enbart för 'Verified by Visa' när du handlar med kortet.

 

Jag använder detta själv utan problem och har också Swedbank, fast numera har Swedbank gått från Visa till Mastercard istället när dom utfärdar nya kort. Har ett bankkort Mastercard själv och då är det viktigt att välja just detta kort som betalningsmedel om man har ett sådant.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte Win 8 PRO på det här sättet så användes inte "Verified by Visa" på sidan (jag har det aktiverat) och då troligen inte heller mosvarigheten för Master Card.

 

Efter tryckt köp i bilden i inlägg ett var köpet genomfört utan verifiering. Jag har inte heller hittat någon symbol någonstans att köpet skall genomföres med verifiering. Säljaren är inte tvungen att nyttja verifiering by Visa eller liknande metod för Master Card.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Flyfisherman @LARSAS.

 

Har nu anmält mig till 'Verified by Visa' med både hälsningsfras samt lösenord men inte tusan hjälpte det heller.

 

Btw, har en god vän som också skulle beställa uppgradering idag och det blev exakt samma för honom.

 

Nu har jag testat tre eller fyra dagar och det blir detsamma hela tiden.

 

Fattar absolut inget!

 

Fler förslag så här den sista dagen?

 

Bästa hälsningar,

 

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kontakta banken och redogöra för problemet .Min uppfattning är att platsen (Arvato i Tyskland) ej tillämpar Certified by Visa eller liknande.

 

Själv har jag Visa betalkort på Skandiabanken och betalning fungerade ju utan verifiering. Läser man dock på Swedbank så fattar jag det som att de i så fall nobbar betalning.

 

Edit:

 

När jag läser på om MasterCards verifieringsskydd så framgår det att det kan genomföras internetköp på ställen som inte har verifieringsskyddet,

 

Jag misstänker att det är hos Arvato felet ligger,Men titta i MAILkorgen har hänt att försöken att köpa ändå gått igenom och man står där med ett antal licenser.

 

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Turbopump.

 

Jag skall gör ett konto på paypal och kolla om det då funkar.

 

Tackar alla för era tips.

 

Bästa hälsningar,

 

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, hur kan jag ändra rubriken på tråden så att det framgår att det är W8 som jag har beställningsproblem med.

Har ju bara idag samt morgondagen på mig för att få W8 till priset ab 279 SEK:

 

Bästa hälsningar,

Bertil

Tråden ligger ju i avdelningen "Windows 8" så det behöver ju inte framgå av rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Alla.

 

Det löste sig på kvällen så nu har jag W8 på ett USB minne.

Skall även bränna en DVD då jag inte tänker installera W8 just nu utan väntat tills plånboken medger köp av ny skärm.

Den jag har idag har för låg upplösning för W8 gränssnittet och skall jag bara använda skrivbordsgränssnittet så kan jag ju lika gärna köra med W7 tills jag har köpt ny skärm.

 

Jag har väl också funderat på att kanske ha båda operativen installerade då jag har gott om plats på hårdisken.

 

Nåväl vänner, paypal behövde ju ett par dagar så det kunde jag inte använda.

Det löste sig på det sättet att när min yngsta son kom så testade vi med hans Amex och då funkade det direkt.

Hade precis innan återigen försökt med mitt Swedbank-kort med samma resultat som tidigare.

 

Sköt att det löste sig innan erbjudandet gick ut och från idag så skall ju en uppgradering kosta 1 400 kr.

 

TACKAR ALLA för den hjälp med tips, råd och länkar som jag fått här.

 

Bästa hälsningar,

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...