Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkelt program för att sätta samman videoklipp


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

Jag har ett antal kortare videoklipp från en vanlig systemkamera som jag vill sätta samman till en sammanhängande film. Jag söker nu ett enkelt program som innehåller följande funktioner:

 

* Sätta samman och göra till hel film i format som .avi, .mpeg eller likn som sedan går att bränna ut på DVD

* Möjlighet att i slutet av filerna tona ner befintligt ljud och tal i de filer som alltså redan finns. Avser alltså inte att lägga på annan musik som ska tonas ner utan det ljud som redan finns i filerna.

* Att kunna lägga till eventuella texter

* Att kunna lägga till en enklare inledning med titel, medverkande etc samt ett avslut

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal tråd.

 

 

//eforum.idg.se/topic/324032-program-att-sla-ihop-flera-avi-filer/

 

Detta är bara delar av det jag söker. Som jag skrev så söker jag program som även har redigeringsmöjligheter, t ex för att tona ner ljud osv.

 

Hoppas på fler tips kring program som innehåller de funktioner jag beskrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Hej!

Om du kör Windows är valet självklart, Windows Live Movie Maker. Om du kör Mac OS X så kan du använda iMovie, jag vet inte om det är gratis men Windows Live Movie Maker är det!

Om du kör Ubuntu/Linux Mint är OpenShot ett bra alternativ. Du hittar det genom att söka i Programhanteraren efter OpenShot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

För både Windows och Linux (kommer till Mac) finns ju även Lightworks som är gratis. Det kan vara lite svårt att sätta sig in i det men när man väl lärt sig det så är det ett riktigt kraftfullt program. Gratisversionen är gratis för alltid. Man kan även prova Pro versionen i 30 dagar. Om filerna inte stöds kan du använda EyeFrame Converter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...