Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hämta filer på en ftp-server


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag är ständigt inloggad på en fjärrserver i samband med ett uppdrag att hantera inkommande filer på en tillhörande underkatalog.

 

När jag manuellt öppnar katalogen för att kolla om där finns nya filer att ta hand om, tar det c:a 7 - 8 sekunder innan subkatalogen visar sig. Därefter bara någon eller ett par sekunder att komma in i denna vid ny klickning.

 

Jag har gjort ett VB-program som automatiskt scannar av andra kataloger på min egen server, där det naturligtvis går sekundsnabbt att få access. Där har programmet inga problem att kolla för att sedan meddela resultatet. Men på fjärrservern anser programmet att det tar för lång tid och avbryter försöket.

 

Min fråga är om det finns något kommando i VB för att dra ut på tiden så att den sökta katalogen hinner komma upp och bli genomsökt. Jag kan säkert göra en s k delay, men den slöar bara ner redan innan den försöker att öppna.

Jag gissar att det någonstans har satts en maximigräns för hur lång tid ett försök får ta innan det avbryts, om detta sedan ligger i Windows, eller om det sätts någonstans i VB, det vet jag inte...

Någon annan som vet besked ?

 

Med vänlig hälsning

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...