Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Känslig touchplatta, vill stänga av klick-flyttafunktionen


Frozen.Within

Rekommendera Poster

Frozen.Within

Jag har en Acer Aspire V3-571. Hittar ingenstans där det går göra. Men finns det någon universalinställning eller något program man kan dra ned som stänger av dubbelklickfunktionen på en touchplatta och det som gör att man råkar markera i det man skriver om man kommer åt plattan och/eller flyttar ord och stycken av misstag? Plattan på min dator är überkänslig så dylika saker händer heeela tiden.. Skitdrygt!

dry.gif

Edit: Har Windows 8 64-bit installerat på den, om det nu skulle göra någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med synaptics mjukvara så ligger den under Mus i kontrollpanelen och där kan du slå av/på funktioner på pekplattan. Dubbelklicka på synapticsraden så kommer mer fram att ändra. Själv vill jag ha platten känslig men det går att ställa ner känsligheten och även helt stänga av slag på plattan så du istället måste använda vänsterknappen istället för att dubbelknacka på plattan.

 

http://www.synaptics.com/resources/drivers

post-1648-0-62930300-1359064491_thumb.png

post-1648-0-61166200-1359064630_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frozen.Within

Jag får inte upp så många val och ändå har jag laddat ned senaste drivrutinerna från Synaptics.

post-128056-0-20670400-1359122833_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt men då borde du ha någon annan programvara från Acer som sköter inställningarna för de ska gå att ändra. Kollat riktigt i programmenyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frozen.Within

Märkligt men då borde du ha någon annan programvara från Acer som sköter inställningarna för de ska gå att ändra. Kollat riktigt i programmenyn?

 

Kollat runt här och var men hittar ingenstans där alla möjligheter från din bild dyker upp. sad.gif

 

Edit: Googlade problemet på engelska + Acer. Verkar vara nåt de gör med vissa datorer, att de inte bygger in hur känslig plattan ska vara och att den känsligheten ska gå att ändra. Men hittade detta program jag tror verkar hjälpa, plus att jag ändrade det jag kunde i inställningarna så en dubbelklickning måste vara jättesnabb för att fungera. http://download.cnet.com/Touchpad-Blocker/3000-2084_4-75289384.html

Tack för svaren hittills och trevlig helg! biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...